Rocket Mania skrev 2011-12-30 19:31:51 följande:
Men vad är det för skitdåliga föräldrar som sätter sin 6-7-åring framför datorn så de kan leta upp och hitta porr? Jag har 2 barn i nästan den åldern (6 och 9) och dom är verkligen inte intresserade av porr, sex osv. Jag skulle ärligt talat bli mycket oroad om min 9-åring ens antydde att han sett porr.
Förstår inte föräldrar att barnen är deras ansvar och att det i detta ansvar ingår att ha koll på vad barnen pysslar med? Datorn är väl ingen barnvakt?
Ett barn som utsätts för porr i så låg ålder riskerar att få ett mycket sjukt förhållande till sin sexualitet (och nej, det är inget hittepå utan rena fakta).
Det är verkligen sorgligt att många är så skadade i sin sexualitet att de inte förstår att 10-åringar normalt inte suger av varandra.
Måste bara fråga vilken planet du kommer ifrån ?
Det är nog ingen som sätter sina ungar framför datorn i det syftet,
men dom är rätt duktiga på att hitta själva, rätt många ungar i den åldern har fått en smartphone och vips vad mycket konstigt och spännande de hittar.
Det går inte att förbjuda och försöka hindra att de ser nån porr, det är ju jättespännande.
Kommer ihåg när jag gick i första klass, och vi hittade porrtidningar i skogen, det va spännande kan jag lova,
tidningarna gömde vi i en trädkoja, och hade våra mysstunder