Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!

pcj skrev 2011-12-30 18:05:11 följande:
    Men hallå! När jag var 10år jorde jag lika dant. Det är fult normalt.
    Starta gärna en omröstning om hur vanligt det var att man som 10-åring sög av sina kompisar.

Tro mig. Det är inte normalt. Alls. 
  • Rocket Mania
    Envira skrev 2011-12-30 19:06:16 följande:
    klart att de inte låter de kolla men datorn är lättillgänglig nu för tiden, det är inte direkt som när man var tvungen att koppla upp sig och fick sitta en halvtimme med övervakning. 
    Det finns bärbara att ta med sig vart man vill. 
    Men vad är det för skitdåliga föräldrar som sätter sin 6-7-åring framför datorn så de kan leta upp och hitta porr? Jag har 2 barn i nästan den åldern (6 och 9)  och dom är verkligen inte intresserade av porr, sex osv. Jag skulle ärligt talat bli mycket oroad om min 9-åring ens antydde att han sett porr. 

Förstår inte föräldrar att barnen är deras ansvar och att det i detta ansvar ingår att ha koll på vad barnen pysslar med? Datorn är väl ingen barnvakt?

Ett barn som utsätts för porr i så låg ålder riskerar att få ett mycket sjukt förhållande till sin sexualitet (och nej, det är inget hittepå utan rena fakta).

Det är verkligen sorgligt att många är så skadade i sin sexualitet att de inte förstår att 10-åringar normalt inte suger av varandra.
  • Rocket Mania
    NHult skrev 2011-12-30 20:50:29 följande:
    Måste bara fråga vilken planet du kommer ifrån ?
    Det är nog ingen som sätter sina ungar framför datorn i det syftet,
    men dom är rätt duktiga på att hitta själva, rätt många ungar i den åldern har fått en smartphone och vips vad mycket konstigt och spännande de hittar.
    Det går inte att förbjuda och försöka hindra att de ser nån porr, det är ju jättespännande.
    Kommer ihåg när jag gick i första klass, och vi hittade porrtidningar i skogen, det va spännande kan jag lova,
    tidningarna gömde vi i en trädkoja, och hade våra mysstunder Skäms
    Jag bor på planeten Stockholm och det handlar inte om att barnen är "duktiga på att hitta" det handlar om att barn inte ska sättas i situationer där dom kan hitta sånt. Jag undrar hur fan det går till när en 8-åring hamnar framför porr utan att föräldrarna sett det?

Om man har så sjukt dålig koll tycker jag man ser till att spärra sådan skit från sin dator. 

Det handlar inte om förbud, jag talar inte om för mina barn att de inte ska gå in på porrsidor. De vet nämligen inte vad porr är.

Mina barn har varsin iPhone 3 (ärvda) som de enbart får ha hemma. 6 och 9-åringar ska enligt mig inte ha sådant i skolan. Dom används till att spela spel på, att ringa med och att lyssna på ljudböcker med. Inte till att porrsurfa med.
  • Rocket Mania
    Lufsan skrev 2011-12-30 21:34:52 följande:
    Vad är det som är så himla hemskt med att 10åringar onanerar? Vad är det som kan hända?

Det är inte ett dugg hemskt att barn onanerar, det finns ju bebisar som gör det också och det är hur normalt som helst. Det handlar inte om det.

Det som är märkligt och som känns väldigt onormalt för mig är att de runkar av varandra och att folk tycker det är fullkomligt normalt att 6-7- åringar suger av varandra
  • Rocket Mania
    NHult skrev 2011-12-30 21:38:34 följande:
    Rocket Mania

Du verkar ganska blåögd, hur ska man kunna förhindra att en 8 åring kommer i kontakt med porr ?
    Det är omöjligt, redan för 35 år sedan snubblade man över skiten i skogen.
    När mina ungar var mindre så fick de inga datorer på sina rum, den var placerad i hallen så man hade koll på vad de sysslade med. vissa sidor hade jag även spärrat.
    man kan inte göra så mkt mer, 
    Det ungarna vill se det hittar dom, får av kompisar, tittar på i skolan osv.

Klart man kan ju göra som tysken låsa in ungarna i källaren utan någon som helst kontakt med yttervärlden ;)

Det där är ett litet beskymmer, det finns betydligt mer att oroa sig för när de blir större.

Nej jag är inte speciellt blåögd, jag har dock rätt bra koll på vad mina barn pysslar med. Dom är såpass små att det är min förbannade skyldighet. Tids nog vet jag att de kommer upptäcka allt det där men när man är 6-7-8-9 år är man inte mogen än. 

Jag tycker inte att porr är ok. Sexualitet och kärlek, utforskande osv är det men inte porr och hela porrindustrin. Vi har erotiska böcker, Kama sutra, fotoböcker som visa allt och lite till men det görs på ett naturligt och vackert sätt med vanliga naturliga människor. Mina barn vet vad sex och kärlek är, de vet hur barn blir till och att man kan ha samlag utan att vilja ha barn. 

• Rocket Mania
    Lufsan skrev 2011-12-30 22:27:29 följande:
    Tycker inte att det är fullt normalt men inte heller något som är fel eller äckligt. Inte heller något man kan förbjuda dom att göra.
    Har aldrig sagt att det är fel eller äckligt. Men var ifrån får en 6-7-åring idén att suga av en jämnårig? Allvarligt?
  • Rocket Mania
    Shemira skrev 2011-12-30 22:23:58 följande:
    I dagens läge här där jag bor så är det hur vanligt som helst med 11 åringar som super sig fulla på fester och har sex... 
    Folk har inte koll på sina ungar nu för tiden, dem låter bara skolan ta ansvar för allting..
    Hur svårt är det? när jag var i den åldern så berättade ju så klart dem äldre barnen för dem mindre, höll också på med sånt det gjorde väl alla men tja som andra säger man sög ju inte av någon.. 
    Men var bor ni egentligen? Är ni ok med det?

"Jaha, så är det här där vi bor och snart kommer min 11-åriga dotter börja gå ut och supa och förmodligen knullas av en 16-åring. Men det är ju så det ser ut här där vi bor"

Eller?
Svar på tråden 10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!