NHult skrev 2011-12-30 20:50:29 följande:
Måste bara fråga vilken planet du kommer ifrån ?
Det är nog ingen som sätter sina ungar framför datorn i det syftet,
men dom är rätt duktiga på att hitta själva, rätt många ungar i den åldern har fått en smartphone och vips vad mycket konstigt och spännande de hittar.
Det går inte att förbjuda och försöka hindra att de ser nån porr, det är ju jättespännande.
Kommer ihåg när jag gick i första klass, och vi hittade porrtidningar i skogen, det va spännande kan jag lova,
tidningarna gömde vi i en trädkoja, och hade våra mysstunder

Jag bor på planeten Stockholm och det handlar inte om att barnen är "duktiga på att hitta" det handlar om att barn inte ska sättas i situationer där dom kan hitta sånt. Jag undrar hur fan det går till när en 8-åring hamnar framför porr utan att föräldrarna sett det?
Om man har så sjukt dålig koll tycker jag man ser till att spärra sådan skit från sin dator.
Det handlar inte om förbud, jag talar inte om för mina barn att de inte ska gå in på porrsidor. De vet nämligen inte vad porr är.
Mina barn har varsin iPhone 3 (ärvda) som de enbart får ha hemma. 6 och 9-åringar ska enligt mig inte ha sådant i skolan. Dom används till att spela spel på, att ringa med och att lyssna på ljudböcker med. Inte till att porrsurfa med.