• MoaElis

10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!

Hur tänker ni som skriver att det är normalt? Det är verkligen inte normalt... Självklart ska ni prata med barnen.

• MoaElis
    pcj skrev 2011-12-30 18:44:12 följande:
    Prata med barnen ja. Men moralisera det inte.
    Det är normalt tro mej.

Så du tycker att det är normalt att 6-7 åringar suger av varandra? Då var väl jag vääääääldigt onormalt för jag hade inte en tanka på det eller visste något om sånt....
  • MoaElis

Jo, faktiskt så finns det något som heter normalt just i det här ämnet... Barn som suger av varandra ser jag inte som normalt, det är inget alla gör & det är inget barn ska göra. Dom ska inte veta något om det i den låga åldern.

• MoaElis
    Envira skrev 2011-12-30 18:58:46 följande:
    Men snälla du kan ju inte jämföra med när du själv var liten.  Herregud numera är det så lätt att komma över porr etc så det är inte alls konstigt om de lyckats hitta något sådant och sen "testar" själva. 

Det var inte länge sen jag var liten.. Det normala är väl att barn tycker det är äckligt, inte testar själva. Hur som hellst, så borde man ta det på allvar tycker jag.
  • MoaElis
    Envira skrev 2011-12-30 19:02:46 följande:
    nä men då kan jag säga att jag är 20 år och jämför jag med när jag var liten och nu är det ENORM!!!! skillnad

Jag är 17 & tycker inte det är så stor skillnad. Inte låter man sina små barn titta på porr heller, tror inte dom vill det heller? I mina öron låter det extremt konstigt om så vore fallet..
  • MoaElis
    Envira skrev 2011-12-30 19:06:16 följande:
    klart att de inte låter de kolla men datorn är lättillgänglig nu för tiden, det är inte direkt som när man var tvungen att koppla upp sig och fick sitta en halvtimme med övervakning. 
    Det finns bärbara att ta med sig vart man vill. 

Jomen, som sagt om 6-10 åringar letar upp porr & testar det dom ser är något fel..
  • MoaElis

Tycker det låter konstigt.. Tror inte det hör till det vanliga faktiskt. Jag & mina kompisar gjorde mycket när vi var små, men inte sög vi av varandra eller hade tankar på sex.. Herregud säger jag bara..

• MoaElis

Jag måste ha varit en jätte udda barn.. Jag tyckte då inte att det var "Jätte spännande" med porr, visste inte ens vad det var. Hade jag sett något sex på tv skulle jag tycka det var äckligt.. Förstår ärligt talat inte hur man kan tycka det är normalt att två 6 åringar suger av varandra.. o_o

• MoaElis
    pcj skrev 2011-12-30 21:30:01 följande:
    Som jag har sagt tidigare det handlar inte om datorn. Utan om mänsklig instinkt att överleva

Haha, va?
  • MoaElis

Nej, men någon instinkt att suga av varandra har vi väl ändå inte? >_<´Tror man överlever ändå.

• MoaElis
    Anton Chigurh skrev 2011-12-30 22:17:36 följande:
    Är du alldeles säker här???
    Ja, det måste jag dessvärre säga att jag är... 
  • MoaElis
    Shemira skrev 2011-12-30 22:34:15 följande:
    Tja men jag förstår endån inte vad föräldrarna sysslar med, hur kan det undgå föräldrarna att deras 11 åriga barn är ute o super och har sex?? 
    Menar barn i den åldern borde man ju som förälder ha bättre koll på..
    Spela roll om dem kollar på nån spännande web sida på nätet hemma o pillar lite av nyfikenhet, det är ju värre enligt mig att barnen faktiskt förtär alkohol och sexuellt umgänge när man bara är barn..
    Vem vet vad för typer som dyker upp på såna fester...  

Men nu handla ju inte tåden om det? Var bor du? Låter jätte konstigt, här är det inta alls så.

För övrigt tycker iaf jag att det är fel att barn suger av varandra i 6-10 årsåldern. Då är man barn, och ska vara det. Inte normalt, ok om man pillar lite men suger av? Då är det något som är tok.
  • MoaElis
    Lufsan skrev 2012-01-07 12:54:41 följande:
    Så onani är sjuka saker? Skärp dig människa!
    Ja, för små barn så är det sjuka saker att hålla på med.
  • MoaElis
    Lufsan skrev 2012-01-07 13:35:31 följande:
    Du är medveten om att två åringar kan onanera också? 
    Nu var det ju inte riktigt det jag syfta på, med sjuka saker så syfta h*n förmodligen på det ts berätta om.,.
Svar på tråden 10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!