• Shemira

10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!

I dagens läge här där jag bor så är det hur vanligt som helst med 11 åringar som super sig fulla på fester och har sex... 
    Folk har inte koll på sina ungar nu för tiden, dem låter bara skolan ta ansvar för allting..
    Hur svårt är det? när jag var i den åldern så berättade ju så klart dem äldre barnen för dem mindre, höll också på med sånt det gjorde väl alla men tja som andra säger man sög ju inte av någon.. 

• Shemira

Tja men jag förstår endån inte vad föräldrarna sysslar med, hur kan det undgå föräldrarna att deras 11 åriga barn är ute o super och har sex?? 
    Menar barn i den åldern borde man ju som förälder ha bättre koll på..
    Spela roll om dem kollar på nån spännande web sida på nätet hemma o pillar lite av nyfikenhet, det är ju värre enligt mig att barnen faktiskt förtär alkohol och sexuellt umgänge när man bara är barn..
    Vem vet vad för typer som dyker upp på såna fester...  

• Shemira

Vart jag bor spelar ingen roll..
    Jag är ingen förälder i heller för den delen, jag är 20 år, har själv sett det hända..
    Mitt agerande var att kontakta barnets föräldrar och dem hade inte en enda aning om vart deras dotter höll hus, det verkar dock vara vanligare med flickor på dessa fester än pojkar..
    Jag menar inte att alla 11 åringar gör såhär, men det stod faktiskt till och med ett reportage i tidningen om detta för ett par somrar sedan, i kommunen där jag bodde då...  

• Shemira
    Rocket Mania skrev 2011-12-30 22:32:09 följande:
    Men var bor ni egentligen? Är ni ok med det?

"Jaha, så är det här där vi bor och snart kommer min 11-åriga dotter börja gå ut och supa och förmodligen knullas av en 16-åring. Men det är ju så det ser ut här där vi bor"

Eller?
    Det är väl självklart att man inte är okej med det, i sådana falla hade man ju inte ingripit och kontaktat föräldrar, jag bodde i en väldigt liten ort.. Inte i någon stor stad, min tanke är bara att om barn ute på "landet" beter sig så hur är det då inte med barn inifrån stan? 
    Men om du vill veta så bor jag i närheten av öland..  
  • Shemira

okej att säga att det är hur vanligt som helst kanske var ett litet korkat ordval det är inte jätte vanligt men låt säga att det har hänt, men då när reportaget om det var så var det på sommaren på en badplats.. 

Svar på tråden 10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!