10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!
Jag jobbar på en skola med barn i den här åldern, och jag har flera gånger kommit på både yngre och äldre killar i dusch och bastu efter idrotten som utforskar sig själva och leker med varandra. Självklart har jag sagt till dem att det beteendet inte passar just där och då, men beteendet i sig tycker jag inte är konstigt. Barn i den åldern är nyfikna och vill utforska och prova. Och vad bättre än att pröva sina erfarenheter tillsammans med kompisarna? Så länge alla är med på det och ingen mår dåligt av det så tycker jag inte alls att det är konstigt att det som TS beskriver händer; dvs att killar i 10-årsåldern onanerar tillsammans och åt varandra. Jag tror att det sker i utforskande syfte, att de tycker att det är spännande och inte ett tecken på någon störning, yttre påverkan, homosexualitet osv.
När jag var i samma ålder så lekte jag liknande lekar, med både killar och tjejer. Jag tror det är något som barn gjort i alla tider. Så länge alla inblandande är med på vad som händer och de inte har allt för avancerade saker för sig (typ samlag?) så ser jag ingen anledning att oroa sig.