• Slats

10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!

Fått uppfattningen att det är väldigt förekommande att barn utforskar och "prövar" ideér dom fått av kompisar, syskon och föräldrar. Kanske bör man försöka få reda på vart dom fått sina fasoner ifrån, men tycker annars man inte kan göra så mycket än att förklara det vanliga, att man inte ska låta någon hålla på om man inte vill, osv. Att blanda in skolsköterskan tror jag inte är en bra idé, det kan nog kännas jobbigt för barnen om en utomstående ska prata med dom om det. BUP är också en överdrift om inga misstankar om övergrepp finns kan jag tycka. Jag och kompisar var väldigt aktiva sexuellt, när vi började förstå vad vi faktiskt gjorde så slutade vi helt enkelt. 

• Slats
    woopie skrev 2011-12-30 19:29:55 följande:
    vanligare än man kan tro. vi har haft samtal till telesexlinjen från pojkar i den ålder.

tipset från mig är: prata, förklara och lyssna.lyssna. 
  • Slats
    Rocket Mania skrev 2011-12-30 21:38:51 följande:
    Det som är märkligt och som känns väldigt onormalt för mig är att de runkar av varandra och att folk tycker det är fullkomligt normalt att 6-7- åringar suger av varandra. 
    tror barnen finner skillnaderna i att runka och suga av irrelevanta, de upplever inte handlingarna på samma sätt som vi vuxna. det är som sagt fullkomligt normalt att ungar får ideér och prövar dom, oavsett om det är att suga av eller runka av varandra.
Svar på tråden 10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!