Jag är 17 & tycker inte det är så stor skillnad. Inte låter man sina små barn titta på porr heller, tror inte dom vill det heller? I mina öron låter det extremt konstigt om så vore fallet..
När vi var små hade vi inte egen dator med tillgång till alla möjliga sidor. Ett barn kan på skämt googla 'snopp' eller 'rumpa' eller vad som helst som låter oskyldigt men som länkar till porr
Fan vad sjukt, jag hittade också tidningar i skogen, hade aldrig varit så chockad innan. Vi var ute på skolutflykt. Men det var spännande och jag kunde inte låta bli att titta. Sen tog jag med tidningen hem. Det var första gången jag fick "kontakt" med sex och porr.
Vi hittade tidningar i soprummet. Tyckte det var jättespännande
Vad skulle vara så hemskt menar du? Att han skulle titta på porr. Äsch! Det gör barnen i alla fall. Och även om de inte ser på porr så finns det tidningar med mera. Varför ska man läxa upp barnen? det finns väl inget fel med sex?
håller med dig, men klickar de lite till så kommer de lätt in på våldsporr också. Finns ofta på samma sida fast under egen kategori och det kan jag ju inte rekommendera att barn tittar på
Nej, men det finns ju mycket som kan hända. De kan kolla på ett våldsamt filmklipp på youtube mm. Det bästa är att barnen kan prata med en om det dom sett senare. Så att man kan förklara det hela.
Ja självklart, men det verkar som om många föräldrar inte pratar med sina barn utan vill förbjuda istället