Inlägg från: munterlitensak |Visa alla inlägg
  • munterlitensak

10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!

Jag tycker detta är onormalt. Jag hade blivit förfärad, äcklad, orolig och väldigt ledsen!!

Det är inte normalt att barn tar det steget från "hihihi snippa och snopp hihihihi" till "får jag smaka på din snopp?" Jag tror säkert att det är många som gör det, men det gör inte det mer normalt för det. Om det finns 5 miljoner pedofiler, blir det normalt då? Sjukt att sätta normaliteten på antalet som utövar handlingen! :S

Jag hade tagit kontakt med skolsköterskan. Något barn måste ha råkat ut för något. Det behöver inte vara värre än att ett av barnen kommit på föräldrarna i en sexakt.

Dessutom får man INTE lov att röra varandra förrän man är 15! Även om pojkar får erektion från spädbarnsålder så är det inte okej att suga av varandra eller utforska varandra förrän man är 15.

Nej, kalla in professionella människor till att hantera detta. Var dock noga med att inte hänga ut någon.

Lycka till!

• munterlitensak

Förlåt, men jag ser bara att barnens beteenden kommer resultera i tonårsgraviditeter. Jag menar, ska man börja prata preventivmedel med? Man har ju hört om 12 åriga flickor som blivit gravida! 

Om du tror att du är bra på någonting så finns det alltid en asiat på YouTube som är bättre
  • munterlitensak
    supersemlan skrev 2012-01-09 11:38:01 följande:
    Det finns ju en åldersgräns för samlag som man borde upplysa dem om, men det är ju inte en garanti för att de inte kommer att ligga med varandra i förtid. Men kunskap om hur barn blir till kanske räcker ganska långt? Det är klart att det finns barn som blir gravida, men det är antagligen betydligt fler som utforskar sin kropp ensam eller i sällskap med andra. 

Jag minns själv att jag lekte samlag med en jämnårig pojke när jag var liten. Men jag lovar att jag väntade länge nog efter det.  

Hur föreslår du att man ska hindra barnen från att utforska varandra eller ligga med varandra i förtid? Eller var föreslår du att gränsen ska dras? 
    Som lärare drar jag gränsen vid att barnen vistas ensamma i stängda rum. Finns ingen anledning till varför de ska vara ensamma så de "hinner" utföra sådana handlingar på varandra.

Som bonus-morsa hade jag dragit gränsen vid nakenhet. När man har gäster hemma så har man sina kläder på. Där med basta.
    Om du tror att du är bra på någonting så finns det alltid en asiat på YouTube som är bättre
  • munterlitensak
    BringJes skrev 2012-01-09 11:52:37 följande:
    Jag förstår inte vad rollen som bonus-morsa har med saken att göra?
    Ja, för det första är jag inte deras mamma och dels har jag inte varit med om barns nakenhet i ett hem innan. DÄR kommer vikten av min bonusmamma roll in. :)
Svar på tråden 10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!