10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!
Prata med en sexolog. Barn är sexuella redan från födseln och har ett behov av att få utforska sina egna kroppar, ibland görs säkerligen detta i relation till andra.
:)
Prata med en sexolog. Barn är sexuella redan från födseln och har ett behov av att få utforska sina egna kroppar, ibland görs säkerligen detta i relation till andra.
:)
Jag anser inte att det är onormalt, men absolut det skulle kunna tyda på att något barn varit med om en händelse som denne inte har kunnat bearbeta på egen hand.
Att barn är sexuella är dock inget onormalt. Barn måste få utforska sina snoppar och snippor. Det knyter an till hur väl de känner och respekterar sin egen kropp även i framtiden. Sen vad gäller gränser så håller jag med ovanstående om att den viktigaste gränsen är den som barnet själv drar. Men för att barn själva ska kunna sätta ner foten så måste de fått med sig den styrkan från någon och här har såklart vuxna i deras omgivning stor betydelse.
Aha, då förstår jag bättre. Jag är också bonusmamma, men ser på det föräldraskapet som vilket föräldraskap som helst. Så därav att jag inte förstod vad du lade i begreppet :)