• Family4

Hur viktig är 65årsdagen?

Jag har uppfattningen att det är jämna tiotal, alltså 40 50 60 70 som är de stora födelsedagarna då man kanske lägger ner lite mer tid, energi och pengar på firande.
    Men för andra verkar tex 65 vara en viktig födelsedag, vad tycker ni? 

• Svar på tråden Hur viktig är 65årsdagen?
  • sverker11
    Family4 skrev 2011-12-30 14:14:03 följande:
    vad tycker ni? 
    Födelsedagar är ointressanta oavsett om de är jämna eller ojämna. De är bara dagar som alla andra. Vill någon använda dem som förevändning för att ha fest så spelar det ingen roll om de firar 60, 63 eller 65 så länge det blir en lyckad fest. Det går för övrigt lika bra att fira sin 66,3 årsdag om man är sugen på att liva upp vardagen.
  • Family4
    sverker11 skrev 2011-12-31 12:45:35 följande:
    Födelsedagar är ointressanta oavsett om de är jämna eller ojämna. De är bara dagar som alla andra. Vill någon använda dem som förevändning för att ha fest så spelar det ingen roll om de firar 60, 63 eller 65 så länge det blir en lyckad fest. Det går för övrigt lika bra att fira sin 66,3 årsdag om man är sugen på att liva upp vardagen.
    Gissar på att du aldrig har blivit firad...
  • Felidae

Efter 60 är det vanligt att fira ordentligt vart femte år, åtminstone i min släkt.

• Family4
    Felidae skrev 2012-01-01 11:25:28 följande:
    Efter 60 är det vanligt att fira ordentligt vart femte år, åtminstone i min släkt.
    Ok, det finns alltså fler som gör så :)
Svar på tråden Hur viktig är 65årsdagen?