Du som har mensvärk - hjälp!
Du som har mensvär - är du orolig att du har endometrios? Vad är normal mensvärk?
Är det onormalt att behöva ta en ipren och värmedyna ett par timmar?
Du som har mensvär - är du orolig att du har endometrios? Vad är normal mensvärk?
Är det onormalt att behöva ta en ipren och värmedyna ett par timmar?
När jag har mensvärk så känns det som värkar när man ska föda nästan. Jag blir helt svag i kroppen, kallsvettas och mår illa. Inga tabletter hjälper förutom riktigt starka. Så har jag det i två dagar :( Vet dock inte om det är normalt, har aldrig gått iväg till någon läkare.
Vilka tabletter funkar för dig? Hur länge håller det onda i sig?ö
Jag får ont i magen, ont i underlivet, ont i benen. Får även feber. Oftast kan Ipren och kaffe lindra lite, men det går inte över. När jag var yngre kunde jag kräkas av smärta. Tur det blivit bättre =)
Aldrig funderat på att man kan ha nån sjukdom, vet inte ens vad endometrios är faktiskt :/
När man har mensvärk, kan man tryck punkt: Sanyinjiao(SP6)
Har du mensvärk?
Ipren och värmedyna några timmar är inget att oroa sig över, det behöver jag garanterat. Min väninna med endometrios låg hemma de första dagarna varje mens och har nu receptbelagda smärtstillande så hennes smärta är liksom på en helt annan nivå.
Jag har ibland kraftig mensvärk. Tar Voltaren funkar super. Myskelavslappnande.
Tack för era svar! Om jag inte tar värktabltt i tid kan jag ibland behöva lägga mig ner nån timma och vänta på att tabletten ska göra sitt, sen brukar det va ok. Hur många timmar, dagar har ni ont? Nån som känner av värk i ryggen också?
Hur funkar du på jobb och socialt om du har ont så många dar? Har de gjort titthål på dig?