• Eddies

mammapeng vid extrajobb ?

sa upp mig från jobbet förra månaden och blev gravid denna :) Det gör mig ingenting att jag är arbetslös, jag jobbar ändå extra, men kan det "extra arbetet" och den inkomst jag nu kommer hinna skrapa ihop dessa 9 månader, ge mig bättre mammapeng än om jag inte jobbade alls? Försöker bara skapa mig en bild över hur mycket inkomst man kan tänkas ha när man blir mammaledig..

(jag är studerande på heltid och har jobbat heltid, det blev för tufft, har inte tagit nå studielån så därför måste jag jobba lite extra åtminstone)

• Svar på tråden mammapeng vid extrajobb ?
  • thegoddess

Be arbetsgivaren skriva intyg på hur mycket du tjänat. Jag fick intyg från 3 arbetsgivare varav 2 extrajobb. Då tog jag dom 3 sammanhängande mån jag tjänat mest.

• Eddies

okeej ! Ja men det var ju smart !

• thegoddess

Minns inte exakt om det var så att fsk hade ett spec formulär som arbetsgivaren skullefylla i. Isf borde det finnas att skriva ut på hemsidan.
    Allt som har med fsk att göra är en djungel!!

• Eddies

ja de känns som att jag inte kommer ha en aaaaaning om nåt, har aldrig ngnsin haft något med fsk att göra tidigare... vore väl enklast om man haft ett jobb antar jag ! Men samtidigt känns det väldigt skönt att kunna jobba de jag orkar och hinner.. sen försöka göra bort skolan så mkt som möjligt, kommer säkert få ta ett sabbats år... när bebben är ankommen har jag ett år kvar på högskolan..

• thegoddess

Det kommer nog gå bra. Ring och prata med dom.

Svar på tråden mammapeng vid extrajobb ?