100kgpappa skrev 2011-12-31 09:28:47 följande:
Tror det har lite med hur vi fungerar på ett omedvetet plan. Tittat vi rent biologiskt på hur vi sprider våra gener är det en fördel för män att ha sex med så många så möjligt, vi kan teoretiskt lätt hinna med att producera 10 000 barn om vi hade fri tillgång till kvinnor. För siffran ligge antalet mer på runt 10, och då gäller det att ha en bra partner för att ge sina barn bästa möjliga förutsättningar. Därför tänder kvinnor med på framgång än vad killar gör, som går mer på utseende (om vi förenklar lite). Vad som är framgångsrikt varierar i olika kulturer och tider, men mönstret är ganska tydligt. Det står tjejer i kö för att få ha sex manliga musiker, idrottssjärnor och filmskådespelare, även om de inte är alls snygga.
De tjejerna tänder på framgången, för om samma kille var rörmockare skulle de vara helt ointresserade. Sen brukar ju filmstjärnorna iof vara snygga också, men det är framgången som gör att (små)tjejer blir helt till sig i byxan.
Så du menar att det är bra för en man att ha 10 000 barn rent biologiskt? Vem ska då ta hand om alla?? Det tror inte jag ett dugg på! Inte ens djuren funkar ju så om man inte ser på flugor då??? Men vem vill vara en fluga?
Jag TROR att tjejer tänder på självsäkra män, att de står för vad de gör och för att de ser ut att trivas där på scenen och lägger ner sin själ i det. (vissa artister i alla fall). Skådisar vet jag inte för de är ju aldrig sig själva? Där är det nog mest utseende??
Killar verkar ju BARA tända på utseende? Spelar ingen roll om de är uppbyggda av hälften plast? (det var en generalisering).
100kgpappan...hur var det nu, har du en snygg bror???