• honkie

kvinnor som fantiserar om kändisar...

... verkar oftast göra detta i mängder. i alla trådar om kändisfantasier så är det oftast ett gäng kvinnor som lyckas publicera runt 30 inlägg var om vilka 100 kändisar som har obegränsat sug i blicken. var kommer hela kändisfetischen ifrån? Är vanliga svenssons så tråkiga? Jag vill jättegärna förstå för jag kommer ihåg att jag kunde göra detta när jag var typ 15 år, men sedan tog det bara stopp. känns det inte förjävligt att ha partner men samtidigt fantisera om alla utom honom?

• Svar på tråden kvinnor som fantiserar om kändisar...
  • viseversa

Va??? Man kan väl finna andra attraktiva ÄVEN fast man har en partner. Och ja det finns snygga attraktiva svennsons Vad är det som säger att man inte tänder på sin partner för att man tycker någon kändis är snygg?

• viseversa

Sen finns det ju tusentals bilder på kända människor medans vanliga svennsson inte är lika lätta att upptäcka. 

• 100kgpappa

Tror det har lite med hur vi fungerar på ett omedvetet plan. Tittat vi rent biologiskt på hur vi sprider våra gener är det en fördel för män att ha sex med så många så möjligt, vi kan teoretiskt lätt hinna med att producera 10 000 barn om vi hade fri tillgång till kvinnor. För siffran ligge antalet mer på runt 10, och då gäller det att ha en bra partner för att ge sina barn bästa möjliga förutsättningar. Därför tänder kvinnor med på framgång än vad killar gör, som går mer på utseende (om vi förenklar lite). Vad som är framgångsrikt varierar i olika kulturer och tider, men mönstret är ganska tydligt. Det står tjejer i kö för att få ha sex manliga musiker,  idrottssjärnor och filmskådespelare, även om de inte är alls snygga.
       De tjejerna tänder på framgången, för om samma kille var rörmockare skulle de vara helt ointresserade. Sen brukar ju filmstjärnorna iof vara snygga också, men det är framgången som gör att (små)tjejer blir helt till sig i byxan.

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • spaulding

Det blir en illusion som man bygger själv utifrån hur man vill ha det ( gäller i synnerhet de som är lite besatta av resp. kändis), om man har en realtion som inte är så rolig, dammig, tråkig, livlös så tror jag det är lättare att man skapar en slags fantasivärld där något lättillgänglligt och offentligt som en kändis tex ingår. Det finns ju olika nivåer av  besatthet
    Jag tycker själv att paul landers från Rammstein är så porrig att man kan trilla av stolen när som helst och blir alldeles " till mig i byxorna själv" ^^ och går runt i en kåtdimma i 3 veckor efter att ha sett dem live
    För att svara TS..nä, det känns inte för jävligt..tvärtom det är spännande :).. och min partner vet om att jag fantiserar om andra.. han är så pass säker i sig själv att han kan ta det, och han är glad för min skull och jag för hans, när han fantiserar om det som tänder honom.. det är ju trots allt fantasier det handlar om.

• honkie

Själv tror jag att man inte tänder så mycket på kändisen, utan mer på karaktären. Spaulding: du har antagligen rätt i det du säger, även 100 kilos pappan, men jag har varit tillsammans med en som hade några favoritkändisar och det gör jag gärna inte om igen.

• Paxton

Jag tycker att det är konstigt att känna sig hotad av människor man med all sannolikhet aldrig kommer att träffa. Mitt x och jag gav varandra frikort, han fick ligga med Angelina Jolie om han någonsin fick chansen, mitt frikort var James Bond, alltså inte Daniel Craig utan fictionfiguren James Bond. 
    Vad är grejen liksom?  

..you shouldn't mess with me, I'll ruin everything you are...
  • PrimitivMan

Det är väl helt ok för kvinnor (och män) att fantisera om att ha sex med kändisar. Själv hade jag tex inte haft något emot att ha sex med Angela Jolie (framförallt för jag tror hon är bra i sängen).

MEN... när man frågar en kvinna man är medvad hon har för sexuella fantasier och det enda hon kan tänka sig som fantasi är tex att ha sex med Brad Pitt ja då är det trist

• Trust me

För att kvinnor inte tänker på att de objektifierar kändisarna på ett ganska otrevligt sätt. Det otrevliga är egentligen inte objektifieringen i sig utan att den sker i industriell skala och helt utan reflektion.

Samtidigt som kvinnor objektifierar hejdlöst finns en ofta uttalad åsikt av det fruktansvärt otrevliga i att män tittar på kvinnliga kändisar på ett sexuellt sätt. Att män gör kvinnor till runkobjekt. En avhumanisering och objektifiering som är kvinnoförnedrande i sig.

Let me corrupt you
  • 100kgpappa
    Trust me skrev 2011-12-31 15:12:07 följande:
    För att kvinnor inte tänker på att de objektifierar kändisarna på ett ganska otrevligt sätt. Det otrevliga är egentligen inte objektifieringen i sig utan att den sker i industriell skala och helt utan reflektion.

Samtidigt som kvinnor objektifierar hejdlöst finns en ofta uttalad åsikt av det fruktansvärt otrevliga i att män tittar på kvinnliga kändisar på ett sexuellt sätt. Att män gör kvinnor till runkobjekt. En avhumanisering och objektifiering som är kvinnoförnedrande i sig.
    Det där känner jag igen, var tillsammans med en ett (kort) tag som kunde och sitta titta på hockey BARA för att hon tex tyckte Tommy Salo var snygg, och hela tiden påpeka hur snygg den o den är. Sen när man tittar på en film efteråt så nbörjade hon fråga mig frågor som; "Tycker du hon är snygg?" Svarade man då ja så blev hon skitsur, frågade om jag fantiserade om henne när vi hade sex osv. Svarade jag nej så blev jag anklagad för att ljuga. Hon reflekterade inte överhuvudtaget över hennes eget beetende några timmar tidigare...Och var sjukt antiporr dessutom, men det gick bra för henne att sitta och drömma om andra killar...
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (Anna)
    100kgpappa skrev 2011-12-31 09:28:47 följande:
    Tror det har lite med hur vi fungerar på ett omedvetet plan. Tittat vi rent biologiskt på hur vi sprider våra gener är det en fördel för män att ha sex med så många så möjligt, vi kan teoretiskt lätt hinna med att producera 10 000 barn om vi hade fri tillgång till kvinnor. För siffran ligge antalet mer på runt 10, och då gäller det att ha en bra partner för att ge sina barn bästa möjliga förutsättningar. Därför tänder kvinnor med på framgång än vad killar gör, som går mer på utseende (om vi förenklar lite). Vad som är framgångsrikt varierar i olika kulturer och tider, men mönstret är ganska tydligt. Det står tjejer i kö för att få ha sex manliga musiker,  idrottssjärnor och filmskådespelare, även om de inte är alls snygga.
       De tjejerna tänder på framgången, för om samma kille var rörmockare skulle de vara helt ointresserade. Sen brukar ju filmstjärnorna iof vara snygga också, men det är framgången som gör att (små)tjejer blir helt till sig i byxan.
    Så du menar att det är bra för en man att ha 10 000 barn rent biologiskt? Vem ska då ta hand om alla?? Det tror inte jag ett dugg på! Inte ens djuren funkar ju så om man inte ser på flugor då??? Men vem vill vara en fluga?

Jag TROR att tjejer tänder på självsäkra män, att de står för vad de gör och för att de ser ut att trivas där på scenen och lägger ner sin själ i det. (vissa artister i alla fall).  Skådisar vet jag inte för de är ju aldrig sig själva? Där är det nog mest utseende?? 

Killar verkar ju BARA tända på utseende? Spelar ingen roll om de är uppbyggda av hälften plast? (det var en generalisering).

100kgpappan...hur var det nu, har du en snygg bror??? Flört
Svar på tråden kvinnor som fantiserar om kändisar...