• Lisch

Okänd människa bankar/plingar på dörren sent på kvällarna.

Det började för några veckor sen med ett kraftigt bankande och sen plingande på dörren. Jag öppna givetvis inte. Jag är ny i stan sedan 4 månader.( bor centralt på BV)  Och den enda som kommer hem till mig är min syster och hon bankar aldrig på dörren. Jag ringer oftast upp henne när detta händer.

Jag har allt nerdraget och släkt  på kvällarna.. och rätt som det är kl 23 på kvällen så börjas det igen. Jag smygtittar ut men ser bara en skymt av personen. Genom att det är mörkt så ser jag inte så bra. Ser heller inte någon som går förbi utanför heller. Personen bara försvinner. 

Börjar bli lite rädd utav detta. Vet inte heller hur jag ska göra. Polisen gör inget åt detta genom att jag inte vet vem det är. :( eller kan beskriva personen.

Har placerat ut gipskniv och hammare osv lite här å var ifall dom skulle besluta sig för att ta sig in. Låter lite töntigt men det är allt jag har. 

• Svar på tråden Okänd människa bankar/plingar på dörren sent på kvällarna.
  • Lisch

Jag bor i hyreslägenhet och det är ungefär som ett radhus mitt i stan. Jag håller min ytterdörr låst hela dagarna.  
    I min ytterdörr finns det glas ruta, den är frostad men går jag fram och försöker se vem det är så ser personen att någon är hemma. Blir liksom en skugga som personen utanför ser.

Jag hoppas för allt i världen att det bara är en gammal människa på villospår.

där jag bor är typ som en innergård. mittemot finns det hyreslägenheter som endast personer med nyckel kommer in i och när det plingar osv på dörren så kollar jag ifall någon går ut från våran innergård men det gör det inte.  

• Lisch

Det bodde en gammal dam här innan mig. Så tveksamt.

• Lisch

Hon bodde här i 5 år. Och var supernoga med allt så jag tror inte det är så. Strax innan det började banka osv på dörren så stod det en bil utanför varje kväll i flera timmar. Har ingen aning om det har nått med dom och göra då den bilen inte kommer längre men bankandet fortsätter.

• Lisch

Genom att jag bor i stan så är det många smågator och går man ner på min gata så får man gå in i en liten gränd och där inne finns våra ytterdörrar till alla lägenheter. lite svårt att förklara. 

Det finns lampor men inte så tydligt att jag kan se vem det är.
    Hade den tanken också om att dom har fått fel adress.
    Och det är inte varje kväll denna person kommer. Kan vara en gång i veckan till en gång varannan vecka, så det blir lite svårt att veta när jag kan ta hem en stor kompis.
    men det är samma bankande och sen ett plingande. Och helt knäpp tyst är personen. Hör inget, inte ens när han går.. trodde först det handlade om busringning men det är det helt klart inte. 

Ska allt sätta upp en sådan lapp :) Men då vet personen att jag har varit hemma och vet inte om det är så bra. 

• Lisch

sanning och konsekvens: nej jag är just nu sjukskriven men annars sysslar jag med restaurang och hotell. 

• Lisch

Hej alla. Det har inte varit någon här sedan sist och de känns ganska skönt.

Svar på tråden Okänd människa bankar/plingar på dörren sent på kvällarna.