Okänd människa bankar/plingar på dörren sent på kvällarna.
Det låter som det som hände mig och min kille!
Ungefär 3-4 ggr i veckan så knackade det på dörren runt 22.00 men vi öppnade aldrig. Vi såg mannen genom kikhålet och han såg mer än misstänkt ut. Efter att knackningarna pågått i ungefär 1 månad så var sambons pappa här och vi tänkte att han skulle öppna och prata med mannen.
Då kom det fram till att mannen var psykiskt störd, och hade bott i lägenheten när han var yngre.
Eftersom han inte var helt frisk och fått minnesluckor så trodde han fortfarande att han bodde i vår lägenhet! Han hade alltså bott på gatan i flera veckor för att han inte kom ihåg vart han egentligen bodde...
Jag tyckte så synd om honom... Vi som aldrig öppnade och kunde hjälpa honom tidigare. Men vi trodde precis som du att det var något skumt på gång. För vem knackar annars på dörren så sent, varje kväll?
Ett tips: Ta med en kompis som kan sova över och kommer han så frågar ni genom dörren (utan att öppna) vem han är och vad han vill. Försöker han att bryta sig in så ringer ni polisen. Det räknas ju trots allt som inbrott och polisen lär komma ganska snabbt.