• impsf

15-åringar och alkohol, hjälp!!

Hej,

Det är så att vår 15-åring igår råkade avslöja att han och hans kompisar planerat att dricka öl ikväll på nyårsafton. Det märktes att han var gasnka orolig inför detta och vi pratade gasnka länge med honom och berättade hur oroliga vi var. Vi sa också att vi absolut inte accepterar att han dricker och efter diskussion så lovade han att han skulle låta bli och istället fira nyår tillsammans med oss.

Nu till det andra problemet. Nu vet ju jag och min man att de andra två 15-åringarna har öl och ska dricka dessa ikväll. Vi känner att vi är skyldiga att berätta för deras föräldrar, jag skulle vilja veta omd et gällde min son. Men det är ändå svårt tycker jag, vår son är väldigt upprörd för att vi ska ringa och berätta...han skäms såklart..

Vad tycker ni? Hur skulle ni gjort? Skulle ni ha ringt

Tacksam för lite råd....

• Svar på tråden 15-åringar och alkohol, hjälp!!
  • AlreadyBurning

RING INTE!!! öl fyllor är inte lika farliga som sprit fyllor pga av humle i ölen som gör en lugn. RInger du du förstor livet för din son. jag hade varit full 500 gånger innan 15 och inget dålig då hade hänt så en fylla är inte farligt inte så mycket iaf. MEN RING INTE!!!!

All they ever wanted to be was soldiers. I will not lose for even in defeat :D!
  • MoaElis

Jag tycker du ska ringa, såklart inte 15 åringar ska dricka alkohol....

• La Lola

Såklart ska du ringa.
    Barn ska inte dricka alkohol.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • AlreadyBurning

RING INTE DU FÖRSTÖR DIN SONS LIV HANS VÄNENR HAR DU INTE MED ATT GÖRA!!!!! RING POLISEN INNAN DU RINGER FÖRÄLDRARNA DOM KONFISKERAR ÖLEN OCH KANSKE PRATAR MED DERAS FÖRÄDLRAR!!!!!!!!!!

All they ever wanted to be was soldiers. I will not lose for even in defeat :D!
  • Majsan70

Självklart skall du ringa!
    Du behöver ju inte berätta att din son sagt något utan bara säga att du kommit på det på annat vis o nu håller honom inne.
    Hade jag i eferhand fått veta att en annan förälder visste vad som skulle ske så hade jag blivit arg över att inte få veta.
    Nolltolerans för alkohol innan man har åldern inne!

• Suri

Jo, ring. Jag har en 17 åring och en 20 åring och kan med facit i handen säga att det har lönat sig att vara hård och hålla på sina regler och principer. Klart killen är förtvivlad, men det kommer att gå över. Kompisarna kommer att förstå och förlåta om det är bra kompisar. Man kan aldrig veta om de håller sig till bara öl. Förmodligen inte. De flesta föräldrar vill veta, vi med tonåringar måste hålla ihop. Visa barnen att vi bryr oss om dem!

• La Lola
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 13:01:55 följande:
    RING INTE DU FÖRSTÖR DIN SONS LIV HANS VÄNENR HAR DU INTE MED ATT GÖRA!!!!! RING POLISEN INNAN DU RINGER FÖRÄLDRARNA DOM KONFISKERAR ÖLEN OCH KANSKE PRATAR MED DERAS FÖRÄDLRAR!!!!!!!!!!
    Varför skriker du?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MoaElis
    AlreadyBurning skrev 2011-12-31 13:01:55 följande:

Som om hon förstör hennes sons liv för att hon tar ansvar? Och du tycker alltså det är bättre att ringa polisen? Tror du att dom kommer för det? Hur många öl har du druckit, om man får fråga? -.-  
  • Lena

Säga att du ringer deras föräldrar om de inte lämnar ALL alkohol till dig och firar nyår med er.

Svar på tråden 15-åringar och alkohol, hjälp!!