Tips på exotisk resa med små barn efterlyses!
Hej alla!
Jag efterlyser tips från er som har rest till resmål lite längre bort/mer exotiska än Medelhavet. Vi planerar att åka till något sol och badställe i mars, och vill inte åka till kanarieöarna, egypten, dubai eller liknande. Jag är lite inne på mauritius, seychellerna eller sydostasien men vill gärna höra tips och få inspiration från er andra som har gjort sådana resor och kan rekommendera något resmål/hotell/utflykter.
En aspekt är också att vi reser med vår dotter som då kommer att vara 20 månader, så det underlättar såklart om resmålet inte bara är äventyr och farliga utflykter utan någorlunda barnvänligt, men vi vill gärna att det finns möjligheter att göra annat än att bara sola och bada = )
När jag bläddrar i charterkatalogerna tycker jag det tar lite stopp, resmålen känns inte jätteinspirerande och de lite mer exotiska ställena har bara svindyra hotell kvar. vi tänker oss runt 15.000 per person för 2 veckor med hotell.
Vill gärna höra om allas upplevelser, tips och erfarenheter! Ni som har rest till spännande resmål får gärna berätta hur det funkade med barn, eller ni som rest utan barn får såklart också berätta!