• greywolf

Tips på exotisk resa med små barn efterlyses!

Hej alla!

Jag efterlyser tips från er som har rest till resmål lite längre bort/mer exotiska än Medelhavet. Vi planerar att åka till något sol och badställe i mars, och vill inte åka till kanarieöarna, egypten, dubai eller liknande. Jag är lite inne på mauritius, seychellerna eller sydostasien men vill gärna höra tips och få inspiration från er andra som har gjort sådana resor och kan rekommendera något resmål/hotell/utflykter.

En aspekt är också att vi reser med vår dotter som då kommer att vara 20 månader, så det underlättar såklart om resmålet inte bara är äventyr och farliga utflykter utan någorlunda barnvänligt, men vi vill gärna att det finns möjligheter att göra annat än att bara sola och bada = )

När jag bläddrar i charterkatalogerna tycker jag det tar lite stopp, resmålen känns inte jätteinspirerande och de lite mer exotiska ställena har bara svindyra hotell kvar. vi tänker oss runt 15.000 per person för 2 veckor med hotell.

Vill gärna höra om allas upplevelser, tips och erfarenheter! Ni som har rest till spännande resmål får gärna berätta hur det funkade med barn, eller ni som rest utan barn får såklart också berätta!

• Svar på tråden Tips på exotisk resa med små barn efterlyses!
  • annah01

när vår pojke var 20 mån åkte vi till florida

när han var 2.5 år var vi i jordanien

thailand  när han var bebis detta är tre toppenresmål! 

• greywolf
    annah01 skrev 2011-12-31 14:55:28 följande:
    när vår pojke var 20 mån åkte vi till florida

när han var 2.5 år var vi i jordanien

thailand  när han var bebis detta är tre toppenresmål! 
    Vad kul! Kan du berätta lite om er floridaresa och gärna thailand också, vart åkte ni och hur bodde ni? några allmänna tips som är bra att tänka på när man väljer resmål/boende när man åker med en snart 2-åring?
  • evaoregon

Hawaii är toppen med barn, men det regnar en del där i mars och det kan nog bli ganska dyrt pga lång flygresa.  Seychellerna har jag hört är fint, men mycket, mycket dyrt.  Min bror har varit på Mauritius, men inte med småbarn och han gillade det.  Det är betydligt billigare än Seychellerna.

• Dixie

när sonen var 11 mån var vi i Singapore - detta kombinerade vi med att åka till Bintan Island (tillhör Indonesien, ligger precis utanför Singapore) det funkade bra - och vår blonda son fick mycket uppmärksamhet med sitt "exotiska utseende"

vi har varit i Florida flera gånger med barn, och det är smidigt att resa i USA med barn, en fördel i Florida är också att det är lätt att hitta hus att hyra, detta kan ju vara bra när man reser med barn! Västkusten är mycket fin - vi har bott vid Fort Myers beach.  

Svar på tråden Tips på exotisk resa med små barn efterlyses!