• Lenora

Locka håret på min 4-åring... Någon expert?

Vad heter de där böjbara mjuka pinnarna som man lindar håret runt då det är lite fuktigt? Det brukar bli fint på barn. 

• Lenora
    Annaluskan skrev 2012-01-01 13:39:55 följande:
    TACKTACKTACK! Nu har jag koll på läget tror jag! Det blir nog en locktång med så liten volym som möjligt. Flätor blir det säkert till sommaren, ännu lite kort hår har hon efter att hon klippte sig själv för ett år sedan.

Jo hon har två invandrade afro-skönheter i sin dagisgrupp, samma ålder, och hon är djupt beundrande av deras olika spännande frisyrer.

Jag vill bara klargöra att jag på inget sätt tycker att det är dåligt att dottern vill vara supersöt och barbiedockig. Jag tar gärna lite av det själv. Jag bara förklarade att jag har levt mitt liv utan locktänger och liknande, de senare åren mestadels med en kortklippt frisyr. Jag tycker det är läskigt och nytt och ja... jag behövde lite hjälp bara...

Jättemycket tack alla som tagit sig tid!
    KRAM! 
    Vad bra att du fick tips här. Övning ger färdighet och det finns många videor på youtube om det hela. Locktänger ger snyggast resultat även om jag själv aldrig skulle våga mig på det med min tre-åring som inte kan sitta still i ynka 5 minuter.

Lycka till! 
Svar på tråden Locka håret på min 4-åring... Någon expert?