• Moonis

Sonen ser saker...

Vi har börjat utreda sonen för ADHD och va på första psykologbesöket i fredags. Där börjar vi prata om att han har svårt att komma till ro och lägger sig hos oss varje kväll när vi ska lägga oss. Då berättar han varför han inte kan somna och tydligen hör han knackande på fönster, sina leksaker röra sig och även tavlor röra sig när han sovit i vardagsrummet (haft våran säng där). Även att han ser en osynlig som han kallar det.
    Psykologen själv tror ju inte på sånt här även om hon sa att man inte får förringa det han upplever vilket va bra och sambon tror det är trams.
    Är bara orolig att hon kommer sätta in sömntabletter eller liknade och jag kommer vägra.
    Grejen är att jag själv har bara haft kroppsliga problem hela tiden sen vi flyttade hit och har haft lite funderingar själv om man kanske påverkas. Är ändå ett äldre hus och gammalt område vi bor på.

Funderar nu på om man skulle kontaktat ett medium som kanske kan hjälpa oss för vi vill verkligen bo kvar men ändå att sonen ska få ro och kanske få reda på om mina kroppsliga besvär påverkas också då läkarna inte hittar något fel på mig. Men vet inte ens var jag ska börja kolla, vill ju ha någon seriös och som kan göra hembesök.

Någon som vet någon seriös i skåne? 
  • Svar på tråden Sonen ser saker...
  • FebruariVals

Kontakta ett medium.
    Sambon får gilla läget även om han är skeptisk, men ni får se det ur sonens perspektiv. Hjälpa honom, till och med där det känns lite på främmande mark :)

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • eulalian

Håller med föregående. Det skadar ju inte iaf. Eller gör det när sambon inte är hemma :p

• Moonis
    Kaneldoft skrev 2012-01-01 11:48:33 följande:
    Var i skåne?
    Runt Landskrona/svalöv men runt Malmö och Helsingborg fungerar också. Dom ska ju kunna göra hembesök.
  • Kaneldoft

Jag känner en som är superbra hon finns i lund men vet inte om hon håller på med den typen längre

• Moonis
    Kaneldoft skrev 2012-01-01 12:04:57 följande:
    Jag känner en som är superbra hon finns i lund men vet inte om hon håller på med den typen längre
    Verkar vara jätte svårt att hitta någon som just gör hembesök i Skåne. Försökt söka men hittar inte.
  • Ellaria

Varför reagerar inte BUP på att ditt barn har hallucinationer? Bättre för din sons välbefinnande att det utreds än att du ringer ett medium...

Every bruise is a lesson and each lesson makes us better
  • Moonis
    Ellaria skrev 2012-01-01 12:12:40 följande:
    Varför reagerar inte BUP på att ditt barn har hallucinationer? Bättre för din sons välbefinnande att det utreds än att du ringer ett medium...
    Det är just det jag är rädd för, att dom ska se det som du gör.
  • Ellaria
    Moonis skrev 2012-01-01 12:20:18 följande:
    Det är just det jag är rädd för, att dom ska se det som du gör.
    Du får ju tro på precis vad du vill, men borde det inte vara bra att utreda båda möjligheterna isåfall? Ring ett medium om du känner för det men håll kvar kontakten med BUP. Är det bara i ert hus han ser saker? Är det alltid när han ska sova? Kan ju vara sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
  • Ringtail

Din son lider av sömnparalys. Håll inte på att skrämma upp honom med medium och diverse påhitt utan läs på om sömnparalys och förklara för honom vad det är så han slipper vara rädd. (Jag inser att du är "troende", men du kan ju inte låta din personliga tro stå ivägen för din sons välmående.)

• Moonis
    Ellaria skrev 2012-01-01 12:33:45 följande:
    Du får ju tro på precis vad du vill, men borde det inte vara bra att utreda båda möjligheterna isåfall? Ring ett medium om du känner för det men håll kvar kontakten med BUP. Är det bara i ert hus han ser saker? Är det alltid när han ska sova? Kan ju vara sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
    BUP kommer vi ha kontakt med ändå iom. hans utredning.
    Vet inte om det bara är när han ska sova men han har sagt andra saker tidigare om min farmor tex. Hon dog innan han föddes. Om det bara är i vårat hus kan jag inte svara på. Han har inte pratat på det sättet om det innan.
    Ringtail skrev 2012-01-01 12:53:08 följande:
    Din son lider av sömnparalys. Håll inte på att skrämma upp honom med medium och diverse påhitt utan läs på om sömnparalys och förklara för honom vad det är så han slipper vara rädd. (Jag inser att du är "troende", men du kan ju inte låta din personliga tro stå ivägen för din sons välmående.)
    Lite lustigt att du "vet" vad sonen lider av utan att ha träffat honom eller hört vad han berättat.
    Sen överför jag inte vad jag tror på honom, poängterar att det är vad jag tror och sen är han öppen att tro något helt annat. När det gäller frågor om döden då tex.
  • Majskolven
    Oj, en läkare i ett forum som ställer diagnoser hejvilt utan att ens ha hört eller sett pojken.

Jobbar du möjligen på försäkringskassan?
  • Ellaria
    Moonis skrev 2012-01-01 13:13:31 följande:
    BUP kommer vi ha kontakt med ändå iom. hans utredning.
    Vet inte om det bara är när han ska sova men han har sagt andra saker tidigare om min farmor tex. Hon dog innan han föddes. Om det bara är i vårat hus kan jag inte svara på. Han har inte pratat på det sättet om det innan.
    Bra! Jag hoppas ni löser det och att er son inte mår för dåligt.
  • gosgroda

Jaa, jag har varit medial hela mitt liv men jag skulle tro att det har med pojkens sömn att göra, den kan ställa till med allt möjligt. Håller med om att du ska undersöka den vetenskapliga vägen först. även rädsla hos barn kan göra att dom tror att saker rör sig och hör konstiga saker. Det betyder inte att din son är psykiskt sjuk. Skulle han vara psykisk sjuk kanske det är bra att veta så han får hjälp iofs.

• Jisa

Du kan ju faktiskt fortsätta utredningen på BuP och ta hem ett medium när sonen inte är hemma. Det enda behöver inte utesluta det andra.

• MoaElis
Svar på tråden Sonen ser saker...