Inlägg från: Colisa |Visa alla inlägg
  • Colisa

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Fasen, nu var jag ju tvungen att gå in och läsa på FlyLady och div andra sidor och nu har jag suttit uppe flera timmar! Men vad fasen, jag hänger också på! Det behövs, sedan flytt i våras har vi hela rum som är "hot spots" och massa grejer som liksom inte hittat sin plats än.

• Colisa

Har kommit igång så smått med babystegen, fast jag har syndat och gjort uppehåll ett par dagar också.

Tycker faktiskt det där med att klä på sig är ganska bra att ha på dagordningen, klä på mig brukar jag iofs göra ändå, men eftersom jag är föräldraledig blir det lätt att jag inte gör mig helt i ordning utan slafsar runt hemma med trassligt hår och osminkad.
    Men herregud vad mejl man får!Förvånad

• Colisa
    M 83 skrev 2012-01-16 20:52:58 följande:
    Har nog hittat min svaga punkt i oredan, kom på mig själv helt enkelt... Skulle plocka ur diskmaskinen, när jag plockat ur kanske tre koppar började jag plocka barnens grejer från golvet istället. Fortsatte plocka andra grejer & sen stod jag här med flera påbörjade städningar & inget var slutfört... Hm tackasjutton för att de ser ut som det gör när man beter sig så här... Men sinken skiner iallafall
    Har ungefär motsatt problem.

Har jättesvårt att ta lite här och där och ofta,och begränsa mig till det viktigaste, ska det städas då JÄVLAR!Skrikandes Helst ska hela rummet städas och noga ska det vara, högt och lågt, och så klart hinner jag aldrig med hela huset. Eller ens halva. Tycker det är svårt att göra rent diskhon utan att fortsätta med hela bänken, ser jag inte upp där blir det snart hela köket... Blir perfektionist och det ska vara jätterent! Sedan hinner/orkar jag inte fler rum.... Ungefär så brukar det bli när jag "städar", ett rum ser fantastiskt ut, resten är orört. Utom när vi ska få gäster och springer runt som dårar för att få hela huset någorlunda presentabelt i sista stund.

Men det blir inte så ofta städat för det är ganska jobbigt att storstäda, behöver lära mig att ta lite då och då!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!