Inlägg från: Salt Groda |Visa alla inlägg
  • Salt Groda

Badrummen skulle jag behöva lära mig. Köket funkar ok så länge vi hjälps åt. Tvätten är under kontroll. Bäddar varje morgon. Dammsuger en gång i veckan. Men badrummen! Suck. Blir aldrig av.

• Salt Groda

Swish and swipe, är det badrummet?
    Det står säkert i tråden och på flylady, men vill ni snälla berätta hur ni gör i badrummet!?

• Salt Groda

Tack Rushmore, låter ju inte så jobbigt. :) Undrar varför det aldrig blir gjort här hemma. Snark.

Feltryck, skor inne har man väl sällan i Sverige så jag skulle ta det med en nypa salt. I England/USA m.m. är det vanligare med skor inne, jag tolkar det mer som att man ska klä på sig ordentligt, inte slafsa runt i pyjamas/mjukisar.

• Salt Groda

Innan jag fick barn städade jag inte så mycket och brydde mig inte så värst om röran.
    Jag vet inte när det vände, men nu hatar jag verkligen stöket och oredan. Nu städar jag jämt, men pga barnen är det ju näst intill lönlöst!
    Jag har blivit lite av en pedant tror jag, och mår verkligen dåligt av saker som ligger framme och dräller.
    Tycker jag plockar, städar, sopar matrester, diskar, tvättar, decluttrar oavbrutet!
    Och sen kikar man in i nästa rum och då har plötsligt en tornado dragit fram där med...

• Salt Groda

Pallas, minns jag rätt att det var dina grabbar som hällde ut kanel på hela golvet och vad det nu var för andra roligheter du postade bilder på för x antal år sen?

• Salt Groda

Hahaha, herregud! Busungar. Påminner om min dotter som blir 1 nästa vecka. Uppfinningsrika är de, helt klart!!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!