Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Skål! Både rött och vitt vin har glidit ner ikväll. Kom på när vi satt i bilen att jag har en tvätt i torktumlaren....går emot min princip, men men den var ju iaf torr. Jag fastnar så lätt i sådana spel....älskar ordspel. :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Skoj abinito, jag bara godkände motståndaren utan att veta att det var du, :)

• sholof

Jag har ikväll samtidigt som vi drack vin o mojito fått visa mina kunskaper i att vika drag-på-lakan. Alla blev djupt imponerade.....åh så fint det blev. :) Tack så mycket Linn!

• sholof

Då var man åter hemma, laddad för en ny vecka och en ny zon, badrummet! Känns skönt att återvända till en zon som man precis storstädat. (Känns det som) Linn: visst är det skoj att fixa på samma ställe. Du och din blogg har inspirerat mig till att fixa både linneskåpet och kylskåpet. :)

• sholof

Låter ju toppen Pallas! Linneskåpet är skoj att få ordning på! I Linns blogg finns en del inspirerande läsning om Linneskåp och mycket mer. Där kan du även läsa om Zonerna, annars kommer säkert någon annan förklara för dig senare, själv känner jag mig helt slut i huvudet. :)

Jag var sååååå här nära (visar med fingrarna på någon millimeter) på att ge mig på frysen nu ikväll efter att ha läst Linns blogg....men jag lät det vara tills nästa månad när vi är i zonen.

• sholof
    abinito skrev 2013-04-13 08:38:19 följande:

May the best woman win :)
    står ju rätt jämnt :) skoj spel!
  • sholof

Badrummets tur igen, så det kommer bli en storrengöring, vilket i princip bara är att damma öovanför skåpen, rengör duschkabin och badkar....resten tar jag under veckostädningen. Men det känns som att det blir betydligt mindre städning denna gången än för en månad sen då jag verkligen skrubbade allt. Det har ju inte hunnit bli skitigt under tiden så lite småputs behövs bara.

I badrummet finns oxå tvätt och torktumlaren, så de ska få sin månliga städning i filter osv. Sånt jag knappt gjort innan alls.
    Sen har jag en garderob där vi förvarar shampoom mediciner, allt möjligt som jag ska städa och organisera om. Så det får bli veckans projekt. 

• sholof
    Luktärten skrev 2013-04-15 19:02:57 följande:
    Ojdå, visst lite snabb med knapptryckningen där...

Jag blir nästan lite full i skratt när jag läser om hur tröjvikningar sprider sig som värsta löpelden och hur lakansvikningar diskuteras vid vinkvällen med tjejgänget.

Jag följer med till badrummet jag också. Perfekt sysselsättning när barnen tar kvällsbadet. Ingår gästtoan också denna vecka eller är det en annan zon? Nån som har koll? Som extrarum får det bli 11-åringens rum.
    haha visst är det härligt!
    Jag vågade inte ta upp tröjvikningen riktigt, kändes alldeles för stort för att dela med mig av, med tanke på att jag kan bli betraktad för nörd ;) Men lakanen har ju alla problem med att vika så det är ju något bra att kunna.

Sambon tyckte jag skulle visa bilderna jag tagit o lagt upp här för hans släktingar, men jag ville inte riktigt det. De tycker redan att jag har ordning o reda och de städar lite extra när jag ska komma.... Så de behöver inte få veta vilken nivå jag ligger på nu ;)

Gästtoaletten tar jag samtidigt, tycker det räknas in i denna zonen.
  • sholof
    Linn77 skrev 2013-04-14 22:54:37 följande:
    Ha ha, ursäkta att jag skrattar, men jag såg just hur nära du var att ge dig i kast med frysen Flört
    Men klokt av dig att vänta till nästa gång. 

Det är ju det jag gillar med zon-metoden, just det att man vet att man bara behöver arbeta en vecka i samma zon då hinner man inte lessna och att man inte kör slut på sig heller för man vet ju att man är i samma zon igen om en månad och då slipper må dåligt över det man inte hunnit för man vet att det kommer en chans om en månad igen.

Hmmm.... det där lät kanske virrigt men jag tror att du förstår hur jag menar.

Däremot vill jag bara berätta hur himla glad jag blir över att du tycker att du blir inspirerad av min blogg. Stort tack! 
    Jag förstår precis hur du menar...det är det jag tycker är så bra med FLYlady. Sen har man ju en hel månad på sig att bestämma vad man ska hinna med nästa gång man är i zonen och hur man vill ordna det.

Varsågod! Din blogg är en bra grund för det vi gör här i tråden. Sen är jag imponerad över alla bloggar som du hittar alla bra knep i, de bloggarna hittar jag inte till när jag kollar runt. Får kanske bli en mer aktiv bloggläsare helt enkelt.
  • sholof
    81missan skrev 2013-04-15 20:36:35 följande:
    det där med bloggande, är det sånt man har tid med när man inte har småbarn? Jag läste din blogg idag Linn och tänker, hjälp, den är väldigt bra, men hinner du med att skriva så mkt varje dag? Men nu är det ju så att dina barn är stora om jag förstått det rätt...
    Man hittar väl tiden om det är något man gärna vill göra. Du kanske lägger din egna tid någon annanstans? :)
    Jag skulle vilja skriva blogg för min egna del, men jag är så dålig på att skriva....allt låter så mycket bättre i mitt huvud :) 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!