Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas skrev 2012-01-17 21:19:54 följande:
    Tänkte ta mig an en bokhylla som jag stört mig på i flera månader nu. Borde inte ta mer än en kvart, VARFÖR tar det emot så förbannat?
    För att det röriga tar ifrån en all energi.
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah
    Fiamedbarn skrev 2012-01-18 15:45:20 följande:
    Vad sjutton gör ni av alla era kvitton som ni vill spara?
    Så himla många kvitton är det nu inte jag vill spara, men vi har en låda i köket som vi kallar "viktiga lådan" är vi lägger sånt.
  • Neelah

Min man blev arg på mig när jag tvingade mig att ta köket trots att jag var så trött att jag nästan gick på knäna. men jag är så rädd att om jag hoppar över en kväll så blir det enkelt att hoppa över nästa och nästa... Jag har inte heller lagt till nåt nytt steg än.

• Neelah

Jag driver eget företag, så ofta blir det mer jobb än heltid, och min man jobbar heltid han också. Barnen är stora (tonåringar) så de klarar sig bra själva och vi har inga husdjur, så vi har det nog ganska bra tidsmässigt jämfört med många andra. 

• Neelah
    vike skrev 2012-01-30 10:37:17 följande:
    jaha ja, i em skriver i kontrakt på vårt "nya" hus (wihooo), så nu blir det inget mer babysteppande för oss!!! nu blir det hardcore-städning då våran nuvarande bostadsrätt ska säljas. Är dock nkt glad att jag har babysteppat hela januari, och då blivit av med en hel del högar av grejer. Sen blir det ju en utmaning att se till att det sköts när vi flyttat
    Jättegrattis!
  • Neelah

Alla är så otroligt duktiga att jag får dåligt samvete. Diskbänken/diskhon är i alla fall fortfarande rena, sängen bäddad och vardagsrumsbordet är jättefint, men jag har badrummet kvar att göra idag. Små, små steg tar jag här. Igår insåg jag hur fantastiskt snabbt det går att tömma diskbänken nu när det blivit en vana och då tog jag itu med vardagsrumsbordet.

• Neelah

Oj! Vilken skillnad! Jag är grymt imponerad!

• Neelah

Här tar jag minimala små babysteps, men jag har i alla fall vant mig vid att bädda och hålla diskbänken ren varje dag. Även mitt sängbord är perfekt och jag har gjort en låda till mina miniatyrvirkningar så att min stackars man slipper stressa upp sig över alla mina små trådar och grejer som tidigare låg överallt. Idag ska jag lägga till tvätt...

• Neelah
    Pallas skrev 2012-02-08 12:28:38 följande:
    Bra jobbat Neelah! Vi får komma ihåg att detta är väldigt stora steg för oss som har svårt att hålla ordning!

Har ni andra förresten mött åsikten att ni är lata för att ert hem inte är skinande rent varje sekund? Det har jag, och den stör mig. Är det något jag INTE är så är det lat, men jag kan inte förklara varför jag är så dålig på att hålla ordning.
    Ja, det har jag också hört och lat är jag definitivt inte. Jag driver ett företag (och det är ofta mer än heltidsarbete) och leder kurser inom mina intresseområden på kvällarna, så jag har fullt upp hela tiden och är alltid på väg framåt. Jag tror helt enkelt det handlar om vanor man har byggt upp och som nu måste brytas. 

Men du tar ju jättekliv Pallas. Jag är väldigt imponerad av dig! 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!