Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag har flera stycken i min byrå där jag har hoprullade leggings, ligger väldigt prydligt.
Jag har flera stycken i min byrå där jag har hoprullade leggings, ligger väldigt prydligt.
Ja, vad ska jag göra då... har varit borta och vet inte vad jag orkar resten av dagen... dra över med dammsugaren som vanligt, plocka in disk, rensa upp ett par papper som hamnat på bordet... så det blir nog mest "underhåll" för min del... har en källare som jag vill städa ur ordentligt, dammsuga och skura ur. Har inte så mycket grejer i alla fall där, det är skönt men ändå går jag och drar jättemycket på det jobbet... sen ska jag få ordning vid tvättmaskin tänkte jag... men hu vad rysligt att sätta igång, kanske någon dag, plötsligt händer det haha.
Orkade mer än vad jag trodde!
Disken är undan, har plockat rätt på bordet.
Och har dammsugit allting! Brukar dra över golven varje eller varannan dag, men har som mål att på söndagar även ta alla andra ytor, hyllor, tavlor, lister... inte alltid det blir så men idag gick det! Men det gick tungt på slutet, som tur är så hjälper musiken att kämpa vidare, lite som på ett träningspass... och nu är jag klar, damm och djurhår borta, diskbänken blank... att jag inte fick nån post varken i torsdags eller fredags hjälpte en hel del för att ta hand om papper är en stor börda för mig, men nu flöt allting jättebra!
och nu sitter jag i soffan med ett välförtjänt glas rött.
Trots en helg från helvetet så ser det lika städat ut nu som innan. Imponerad av mig själv.
Nu gör jag det bara. Går ner och dammsuger mardrömskällaren..
Nu behöver jag lite tröst och pepp! Maken opererades för tio dagar sen, operationen gick bra men sedan drabbades han av en bakterieinfektion så han är fortfarande kvar på sjukhuset. Jag har varit så orolig men nu är han på bättringsvägen och vi hoppas att han får komma hem i helgen.
Och just när man är som tröttast, oroligast och mest ledsen vad händer då?
Jo, då svämmar golvbrunnen i tvättstugan svämmar över och det visar sig vara stopp i avloppet någonstans under källargolvet!!!!! Har inte en aning om hur jag ska hantera detta...
Att huset dessutom ser ut som ett bombnedslag får man väl ta som en bonus antar jag.
Nu behöver jag lite tröst och pepp! Maken opererades för tio dagar sen, operationen gick bra men sedan drabbades han av en bakterieinfektion så han är fortfarande kvar på sjukhuset. Jag har varit så orolig men nu är han på bättringsvägen och vi hoppas att han får komma hem i helgen.
Och just när man är som tröttast, oroligast och mest ledsen vad händer då?
Jo, då svämmar golvbrunnen i tvättstugan svämmar över och det visar sig vara stopp i avloppet någonstans under källargolvet!!!!! Har inte en aning om hur jag ska hantera detta...
Att huset dessutom ser ut som ett bombnedslag får man väl ta som en bonus antar jag.
Gröna, hur går det för dig?
Gröna, hur går det för dig?
[quote=78154417][quote-nick]gröna skrev 2017-11-01 22:51:24
Ang. källaren så har jag skurningen kvar. Hade planerat vara klar vid det här laget, men "livet" har kommit emellan. Så gissa om jag är avundsjuk på "hon mot strömmen"...men i morgon ska det bli av, nu har jag inget annat som distraherar.
:)
[/quote]
Blir generad över att du blir avundsjuk på mig. Det är jag inte van med...
Hallå där! Har alla gått i ide?
går in en härlig rytm och trivs med egentid, dunka musik, känna doften av skurmedel, se dammet sugas upp, det är terapeutiskt.
Vilka är era bästa städsaker? Jag tvättade fönster idag och insåg hur mycket jag gillar min fönstertvättare! Egentligen är det inte tvättaren utan torkfunktionen som är det finurliga, men wow vad bra den är!
Dammsugaren ja, måste försöka köpa nytt filter till den, för det ska man visst göra ibland, har jag nyligen lärt mig.
:)
Någon i tråden som rensat enigt Kon Marie-metoden?
Jaha, nu var det dags! Elva ljuvliga små dunbollar blev det och det piper så gulligt från ankhuset. Om jag tänker efter ordentligt så har jag nog väääldigt mycket att göra i den hörnan av trädgården.