SockerStinn skrev 2014-01-03 22:29:55 följande:
Puh, nu har jag varit duktig. Eller inte; jag har gått ut för hårt så där som inte ska.
Blev lite tokigt när jag började mitt i veckan med en ny ordning på när man ska göra vad, så det viktigaste (planera veckan inkl skriva meny och inköpslista) samt handlat redan borde vara gjort. Så idag har jag haft en kombinerad planerings-dag, WHB samt kört zonstädning.
Under tiden testade jag appen och döpte om punkterna och flyttade om dem. Först efter att jag städat massa i matsalen som jag kom på att det bättre hör hemma i vardagsrummet eftersom det inte är ett separat rum. Nu är jag nöjd med zonindelningen. Eller nja, tycker att badrum plus ett extra rum är lite väl många rum att välja på; två barnrum, ett extra badrum, ett allrum och tvättstugan. Blir långt mellan städen då!
Så jag får nog slå ihop två badrum som ett och ta barnrummen ihop. Tvättstugan är inte lika illa om det går längre emellan gissar jag.
Får testa det så, annars får jag ta ett ett extra rum när det är sovrummet och kanske när det är vardagsrum. Eller växla mellan vardagsrum och allrum. Gah, finns för mycket att välja mellan. Velar jag blir det inget bra! Hur har andra med liknande storlek/antal rum gjort (140 kvm)
I vilket fall är det roligt att se hur fort man kommer in i gammal vana fast jag legat av så länge. Känner mig riktigt nöjd med att jag gått ner 2 timmar i tid och slutat med tant Rut. Hoppas det håller sig!
Antar att du hade ledig dag igår när du hann med så mycket. Bra jobbat!
Laddade också hem appen, synd bara att den inte finns för Iphone, fick lägga den på jobbmobilen... Ska bli spännande att börja använda den mer, men hittills tycker jag den verkar lovande. Ska också anpassa den bättre efter vårt hem.
Så här har jag kört hittills men då saknas en del rum och utrymmen och det är målet för 2014 att även få in dem.
Zone 1: Entrance, Front Porch, and Dining Room:
Entré, hall och grovkök/tvättstuga
Zone 2: The Kitchen:
Kök
Zone 3: Bathroom and an Extra Room:
Badrum och gästtoalett
Zone 4: The Master Bedroom:
Sovrum
Zone 5: The Living Room:
Vardagsrum och allrum
Dessa rum saknas: Barnrum1, Barnrum2, Klädkammare1, Klädkammare2, Kontor. Dessutom har vi en vind och ett garage som jag på sikt skulle vilja få med, mål för 2015 kanske

.
Zon4 och zon5 är de zoner som går helt klart fortast nu så där borde jag kunna lägga till ett varsit barnrum. Klädkammrarna kommer det att vara mycket jobb med just nu, då de verkligen behöver Decluttras men sen borde de gå snabbt. Kontoret skulle behöva ha en egen zon för där samlas allt, och då menar jag verkligen allt... På sikt får det nog gå med i köksveckan.