Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Här har vi de sista nätterna bara haft någon minus grad, så nu chansar jag att penseerna ska klara sig, men det brukar de göra. Är inte heller road av att behöva flytta dom på natten osv.

Jag älskar trädgården, jag gillar att pyssla med växter och jag kan tycka det är rogivande att rensa ogäs.
    Det grundar sig nog i att jag gillar att se när smuts/ogräs försvinner. Jag älskar ju att dammsuga och lite likadan känsla är det med ogräset.
    Jag finner helt klart en njutning i att städa och fixa för att vi ska ha det så fint som möjligt.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Då var det dags för mig att få ordning på mitt linneskåp och på skåpet med handdukar. :)

• sholof

Luktärtan, härligt att din familj hackar på. Bra att barnen lär sig att hjälpas åt och att städa på rätt sätt. Våra killar verkar uppskatta att vi städade lekrummet åt dom, nu håller dom mer ordning där städar upp efter sig.

• sholof

Jag har äntligen kommit på hur jag ska vika våra handdukar på bästa sätt för att det ska vara mer ordning i skåpet. I städskåpet har vi alla plåster, var förvarar ni andra era plåster?

• sholof

Jag inriktar mig på att hålla zonerna, känns som att jag får mer gjort då. Plus att om jag inte blir klar så kan jag lämna resten tills nästa gång vi kommer till zonen. Annars kan jag oxå göra lite här och lite där......o så kommer jag ingenstans.

• sholof
    Ms H skrev 2013-04-06 21:38:19 följande:
    Ja, jag känner att jag också borde göra det (utöver några hotspots). Men så upptäcker man att garderoben är sunkigt dammig eller att avloppet stinker eller liknande, å då är det så svårt att vänta tills nästa gång man är i rätt zon. Men du har rätt, fr.o.m. nu ska jag bli noggrannare med att hålla mig till rött zon! Städskåpet nästa när lådorna är färdiga!

Jag försöker storstäda de zoner jag är i, o efter det så inriktar jag mig på att rensa och organisera. Storstädning känns som att det räcker att göra en gång i månaden om man håller efter den de andra veckorna. Jag ska försöka lägga upp före o efter bilder på städskåpet och linneskåpet imorgon. Känner mig väldigt nöjd.
  • sholof

Surfar på blocket efter en mangel.....sambon tycker jag är galen. :)

• sholof

Sovrummet är om 3 veckor. :) Nästa är köket, där jag inte alls har börjat i, och helt klart den zon med flest skåp/lådor att fixa i....... Jag försöker peppa mig själv inför nästa vecka. Jag kommer börja med en storstädning i hela köket för att sen övergå till kökslådorna. Får se hur mycket jag hinner i veckan. Men försöker tänka att jag inte ska hinna allt på en vecka, utan att det är bättre att ta de skåp jag känner mig säker på och sen lägga fokus på att fundera ut hur vi ska ändra för att få ut bästamöjliga ordning.

• sholof

Storstädning för mig är att damma överallt, tvätta karmar, dörrar fönsterbrädor element. Tvätta fönstrena.
    Dammsuga i och under möbler. Tvätta golv. Se till så att textiler är rena....

Efter det så organiserar jag skåp och andra ställen som behövs.

städningen behöver man inte bli klar med på en dag!
    Innan när jag stortstädade tog jag alla rum samtidigt och gick ut bra i första rummet medans sista rummet bara blev dammsugat och tvättat golv. Orken var reda slut.
    Nu veckostädar jag i alla rum, röjer undan, dammar de öppna ytor som behövs o som syns. Dammsugar överallt men inte tvunget under alla möbler, o sen tvättar jag golven. o från o med denna veckan så kommer jag oxå att tvätta av de fönster med synliga avtryck från barnen eller katterna.

• sholof

Bilder på vårt städskåp finns nu i bildtråden, under zon 1.
    Ska försöka lägga upp bild på handdukasskåpet oxå.
    Sen får ni gärna tipsa oss om hur vi bäst ska få ordning på hallen när ni ändå är i bildtråden och tittar, där finns bilder från hela hallen oxå.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!