Inlägg från: SockerStinn |Visa alla inlägg
  • SockerStinn

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Angio:tack! Känner mig peppad för sovrummet nu. Inte så många missions som passar - inget under sängen och inga tvättkorgar där - desto mer tid till rensning :) Socklådan here I come!

• SockerStinn

Hejja, hejja Pallas!

Hejjar på mig själv, för här hemma valde maken läggning framför handling, så peppet rann liksom av mig. 15 min, det ska jag orka iaf. 

• SockerStinn
    Pallas skrev 2012-03-19 21:36:48 följande:
    Eeeeh, jag vet inte vad som hände... nu har jag vikt all tvätt och sorterat in den i garderober och lådor och sorterat barnstrumpor (ni vet en sån där med omaka som man har ståendes på golvet någonstans i 18 månader). Deras strumplåda är ånyo full till bredden.

Men inte har jag diskat. Tusan också! Vrider på lite högre musik och tappar upp diskvatten nu då.  
  • SockerStinn
    060810 skrev 2012-03-20 17:02:39 följande:
    Prata inte om strumpor! ;)
    Jag har ett enda par strumpor och idag skulle jag köpa nya i stan och vad kom jag på att jag glömt?! Jo strumpjävlarna!!!! Ny chans nästa vecka. ;)
    Suck!!!
    Ååh, så dräpligt. 
    Jag köper mina strumpor från Ellos - det är det enda vettiga jag köpt därifrån, och de enda bra socker jag hittat någonstans.  
  • SockerStinn
    HäxanSurtant skrev 2012-03-21 14:19:34 följande:
    Yes, jag har äntligen fått tömt ut mina kläder från dotterns garderob, rensat ut bland hennes och lagt de andra o ordning, de hon kan ha nu på hyllorna längst ner och det hon kommer växa i under sommaren typ längre upp. Känns bra.

Nu skall jag bara klura ut vart den svarta säcken med mina kläder i skall ta vägen

Ställ sakerna i rätt rum, även om det inte finns plats för det - det kommer finnas plats för det när du rensat klart.
  • SockerStinn

Ingen som bor i närheten av Kållered? Gaaaaah, var tog du vägen Orken? Försvann med vintertiden?! Fick hängt upp ett par sovrumsgardiner igår, men har kvar att lägga upp dem. Mörkare i sovrummet=bättre sömn var tanken. Tyvärr har jag löjligt svårt att somna när det är omgjort något i sovrummet. Zzzzz Så idag skiter jag i rensning, städ och lägga upp gardin. Kvar att göra: lägga fram kläder o annat till imorgon, göra rent hon, starta diskmaskin. Får jag oväntade krafter viker jag undan tvätten med.

• SockerStinn

De oväntade krafterna fick jag av att gå in här vikt tvätt, plockat fram till imorgon, tagit diskhon och plockat undan i 15 min. Wiiihooo!

• SockerStinn

Jojjanna. grattis! Vilken härlig guldklimp

060810: Oj, vännen vilken hämsk dag. Vila nu och ha en skön dag imorgon. Man måste inte ha fint för att ha det bra Solig 

Mitt fel idag: kollade in hit aldeleds för sent. Jag har så svårt för att städa när det ser ok ut!! Tappar helt motivationen så jag låter det ansamlas istället - fast jag vet att det blir för mycket att ta sen. Herregud, hur svårt kan det vara att prioritera städ denna vecka så man kan slippa det påskveckan?? Skärpning åt mig själv! 

• SockerStinn
    maadicken skrev 2012-03-28 14:10:23 följande:
    Läser och försöker få inspiration att göra något... Kan någon komma hit och ta datorn ifrån mig kanske
    Jag har ju önskat att få vabba med lagom sjukt barn, och det fick jag göra förra vecka. Men han var ju inte så värst sjuk mer än en dag och det var ju underbart väder... Denna veckan är jag "sjuk" själv. Jobbar med ett infektionskännsligt barn så jag får inte jobba när jag är förkyld.
    Perfekt läge! Sonen på dagis och jag hemma och är pigg! Meeen... Igår fick jag massor gjort trots att det var 20 grader varmt och sol ute.
    Idag när det är tråkväder blev jag sittandes i soffan och har inte gjort mer än fortsätta med tvättberget jag rotade fram igår. (Vinterkläder, stickade tröjor, urväxta skalkläder och annat som ska säljas men behövde en tvätt först) 

Funderar på om jag ska börja med fönstren, fixa ut kläder på tradera och diverse annat som ska säljas, rensa i garderober eller städa lite åt fiskarna. 1½ timme har jag på mig nu. Tänk om jag hade börjat direkt när jag kom från dagis vid 10...
    Usha , det är hämskt hur en helt tom dag bara kan ätas upp av ingenting. Orken bara rinner av mig när jag har för lite att göra, och jag får dötrist och gör inget vettigt alls. När man har tid att göra precis vad man vill! Helt sjukt. Jag har börjat skriva upp lista för sånna dagar, då ser jag allt jag vill ha gjort och det blir fart i mig direkt på morgonen för jag ska få allt gjort.

Igår tänkte jag igenom dagen innan jag la mig, och var ju så grymt besviken på mig själv att idag tog jag mig själv i kragen fast jag var dö-trött. Det känns gôtt nu! Imorgon är min städdag (WHB), så då hoppas jag på dåligt väder  
  • SockerStinn

Pallas. Åh, så kämpigt. Du försöker för mycket på en gång, ta små steg så kommer du fram. Man kommer inte fram fortare om man kör in i väggen  

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!