Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Lärdom från det experimentet: Det funkar fan =P
Lärdom från det experimentet: Det funkar fan =P
Va, ketchup? Måste jag pröva sen, när röjningshysterin här hemma lagt sig. Måste säga att det skar i hjärtat när jag gjorde mig av med mitt uppslagsverk, men har släpat med dom på ett antal flytter, och inte använt det mer än tre gånger de senaste 10 åren. Tungt och tar mycket plats! Någon mer som har skelett i garderoben, nej jag menar 28 stora uppslagsböcker i hyllan, som ni inte använder? Förstår er, jag var en av er tills nyligen. Fast nu efteråt känns det bra, separationsångesten varade inte så länge. Har också gjort mig av med några stora, tunga böcker med underbart vackra foton på djur, natur och konst. Som jag aldrig hade tid att titta i.
Tror jag svimmar snart, men nu har jag organiserat hela huset! Fast nu ljög jag lite, skenbar organisation råder överallt, men har fortfarande ställen att röja och organisera på riktigt (inte bara så att det ser prydligt ut). Kvar är: arbetsrum (böcker och papper till förbannelse samt sygrejor och lite jox, kanske tar hela nästa helg plus antagligen mer), trädgårdsskjul (två timmar nästa solig helg), foton (skulle kunna ta en vecka heltid, får köra med etapper), sladdar och diverse elektronik (det mesta är gjort, men av överblivna sladdar kan jag antagligen varken identifiera eller använda typ 75 %, slängningsdags!). Sen borde jag ju fixa lite med laptop också samt göra lite höstfix i trädgården. Men, är ganska nöjd med husröjning ändå, nu öppnar jag lådor och skåp och ser lätt vad jag har, och halvdana grejor eller dubletter är borta. Målet är att ta kommando över mitt hus och mina saker, i stället för att dom överväldigar och styr mig. Känns redan mycket bättre.
det blev lite akut-plock i städskåpet i köket, på jakt efter en klotång. 2 MILJARDER plastpåsar ligger nu framför bokhyllan i köket istället.
Jaja, får ta resten i morgon.
Jag behöver städa skrivbordet. Ligger godispapper, pillerburkar, mortlar, drakar och trasiga väckarklockpr överallt. plus massa papper.... igen.....
Jag slänger ut en lina här också....
Hur tänker ni när ni "städar" datorn och andra "medier"? Rensar i filmhyllan och sånt.
Jag behöver kapa ner bland mina youtube-prenumerationer, men jag är urusel på att rensa....
Dags att börja ta itu med julstäd och sånt. Det är det värsta med julen.....
Några tips?
Omorganisation bland rummen pågår. Jag har insett att jag antingen: 1 behöver fler bokhyllor, eller 2 har fö mycket böcker och papper. Vad tror ni?
Nu har jag gigantiska högar med papper och böcker i vardagsrummet.
Jag funderar jättemycket på Capsule wardrobe och har tittat en hel del på youtube om det. Men känner att det är en hög tröskel dit för mig. Funderar över om man kan testa det bara för arbetet t ex. Jag tror det är en på mitt jobb som har nåt liknande, för hon har samma gamla kläder på sig varenda dag nu plötsligt. Det är några tröjor som återkommer ständigt och hon har samma kavaj hela tiden. Så var det inte förut...
Jag funderar över att försöka rensa ut lite kläder igen men jag skulle vilja försöka sälja endel. Det är ganska dyra kläder som är använda ett fåtal gånger bara. Jag har provat olika sätt men det verkar jättesvårt. Har provat Tradera, klädbytardag, loppis. Hittar ingen grupp på FB som det verkar vara fart i. Är det så att det bara går att sälja kända märken eller 10-kr plagg...det som jag rensat ut tidigare skänkte jag bort efter att ha provat att sälja.
Jag skulle gärna höra mer om hur du tänkte och gjorde!