• M  och  M

Vad har ni för febertermometer?

Vad har ni för slags febertermometer och hur tycker ni de funkar?

• Svar på tråden Vad har ni för febertermometer?
  • M  och  M

Vi har en digital för rumpan, men dottern (nu bara knappt 2 år) blir jätteledsen och rädd när vi ska använda den, så känns inge bra Tycker era barn den är okej? Örontermometer har jag upplevt så opålitliga, plus att det är hemskt dyra. Vad finns det annars?

• M  och  M
    EN11 skrev 2012-01-01 20:23:06 följande:
    Har olika men en digital som vi använder under armen, gäller dock att hålla till ordentligt, då har den varit riktigt pålitlig. Legat mkt på sjukhus och där använder de bara sådana under armen. Terumo finns på apoteket. 

Aha kanske får kolla på en dån då... Vad kostar de ungefär? Min upplevelse från jobb på förskola är att örontermometer är opålitlig. Tar jag temp fem gånger får jag fem olika resultat...
  • M  och  M
    CaCC skrev 2012-01-01 21:43:42 följande:
    Jag kan tycka att det är rätt bra att ha koll på deras normala temp-kurva så man vet om de har feber eller inte. Det är ju långt ifrån alla som har 37,5 i normal temp. Vår äldsta dotter har normal temp på 36,5 så har hon istället 37,5 så har hon rätt hög feber.

Tror min dotter också har låg temperatur. Känns viktigt att veta för iasf är ju under 38 feber...
  • M  och  M
    KossanMuu skrev 2012-01-01 22:12:36 följande:
    Har en panntermometer. eller js, kan användas i örat med men tar alltid pannan istället. 179 kr på lidl och jag är jättenöjd. men eg vet man ändå om ens barn har feber, märks ju.
    ♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se

Nia jag tycker det är jättesvårt att känna bara om hon har feber faktiskt. Speciellt då hon har låg temperatur
  • M  och  M
    Shasti skrev 2012-01-02 08:26:54 följande:
    Vad har du använt för märke? Vi har Braun och den är hur bra som helst. Sen gäller det att man tar rätt också, Det ska vara rätt vinkel in i örat. Vi får i stort sett alltid samma resultat och om det diffar så är det bara på 0,1-0,2 grader.

Vet faktiskt inte märker. Kanske skiljer ja... Tycker dock de är så sjukt dyra! 600spänn för en febertermometer liksom. Hm...
Svar på tråden Vad har ni för febertermometer?