• EN11

Vad har ni för febertermometer?

Har olika men en digital som vi använder under armen, gäller dock att hålla till ordentligt, då har den varit riktigt pålitlig. Legat mkt på sjukhus och där använder de bara sådana under armen. Terumo finns på apoteket. 

• EN11
    M och M skrev 2012-01-01 22:12:22 följande:
    Aha kanske får kolla på en dån då... Vad kostar de ungefär? Min upplevelse från jobb på förskola är att örontermometer är opålitlig. Tar jag temp fem gånger får jag fem olika resultat...
    Minns inte vad den kostade men minns inte att det skilde sig nämnvärt från övriga termometrar på apoteket. Var betydligt billigare än en örontermometer. Minns heller inte om det står användning i armhålan men det var så de använde den på avd, kollade nämligen deras och köpte likadan.
    Örontempen kan vara miss visande om man inte håller den rätt, gör man det så är de idag säkrare än vad de var när de kom. 
    (En sköterska jag talade med hade varit på kurs ang temp och fått höra att om man verkligen ska få rätt temp så ska termometern in 10cm in i ändtarmen (ursch) finns inte en termometer som är gjord för det.)
    Så som sagt temp är en scanning, tar man på samma sätt jämt så har man ju ett värde att jämföra med.
Svar på tråden Vad har ni för febertermometer?