Sex, alkohol och graviditet?
Hej.Anonym som jag väljer att vara har jag en massa att berätta! Som rubriken lyder ställer jag mina frågor.
Jag är tillsammans med min pojkvän sen lite mer än ett år sedan och har ett underbart förhållande. I november så (med klara ord) kom han i mig. Det var inte meningen men det blev så, jag valde att inte ta akut p-piller eller något för privata själ. Jag vet enligt kalender att jag hade ÄL då. Kanske två veckor efter samlaget så fick jag en lätt blödning med svag mens värk. Läste att det kunde ha varit "tidigt miss fall", men jag var inte så säker på det. Jag hade ömma bröst, känningar i äggstockarna och så vidare.
Senare fick jag blödning när mensen skulle kommit, men bara under en dag. Hade inte mens verk som jag brukar. (När jag har mens, kan jag knappt röra mig för jag har så ont!) Jag gjorde två grav. tester men båda visade negativt, jag ringde till UM men hon hade inga tider förens Januari.. Så hon skulle ringa mig om en tid blev ledig.. Men nu går jag vidare.
Två månader senare och fortfarande fundersam. Jag lät tiden gå, jag visste att jag och en massa kompisar skulle iväg på semester som innehöll alkohol, jag drack. (eftersom testen visade negativt). Vi kom hem i torsdags, och i tisdags fick jag små blödningar men ingen mens verk (kan det berott på alkoholpåverkad?). Min mens ska enligt kalendrar komma den här veckan som kommer.
I dagens läge är magen svullen, har svårt att äta, illamående och känningar i livmodern.
Jag vill inte ha några moraltanter som svarar med dumma och idiotiska kommentarer, för det hör inte hit. Vill veta lite spontant lite hur ni tänker. Har ni varit med om liknande? och varit gravida?
Jag är under 20 och äldre än 16. Min pojkvän är fullt medveten om hur jag tänker och funderar.
Tack på förhand.