Ni som förlöstes med kejsarsnitt med första barnet
Hade planerat snitt efter eget önskemål, han valde dock att komma en vecka tidigare. Fick vänta på förlossningen i ca 3 timmar till att barnmorskor, narkos och kirurg skulle finnas tillgängliga (akuta snitt gick före).
Tycker det va en jättebra upplevelse. Mycket personal i rummet men alla väldigt gulliga . Alla väldigt måna om att berätta vad deras roll va och det var en lätt stämning. Allt gick vldigt fort och det kändes mest som om någon buffade på magen när sonen förlöstes. Snittet gick så fort så jag först inte förstod att det var vår son som skrek i rummet. Trodde det kom från rummet brevid.
Fick han upp på bröstet en stund och allt kändes overkligt. Pappan gick med dem när de torkade av han och mätte och han fick klippa navelsträng.
Sedan fick min sambo ta med sig vår son till bb medans jag blev ihopsydd och sedan körd till uppvakavdelning där jag fick vara ca 1,5tim tills bedövningen släppt. det kändes som en eeeevighet :) Sambon och sonen kom och hämta mig och vi fick åka till bb alla tre.
Jag fick smärtstillande var tredje timme och hade svårt att gå själv. Mitt första försök att ta mig till duschen svimma jag. Men sen gick det bra.
Det tog inte många dagar att komma på fötter. Man får ta det lite lugnt bara :) Nu har det gått ca 10 veckor och jag mår hur bra som helst. Allt har läkt perfekt och jag har börjat träna igen.
Jag skulle lätt göra om det om jag skulle bli gravid igen.