• Anonym (konstigt!)

Det knäpper till i näsan och jag får huvudvärk, vad är det för fel?

Igår började det komma knäppningar i näsan med jämna mellanrum, typ som att man är jätte täppt i näsan och så släpper det, ungefär så kändes det.

Men det är ingen skön känsla, för varje gång det knäpper till i näsan får jag ett tryck i huvudet så det nästan känns som hela skallen ska sprängas! Och en konstig tryckande smärta kommer i bakhuvudet. Sen släpper det och ibland knäpper det till i näsan igen efter någon minut, ibland dröjer det flera timmar.

Det här har fortsatt även idag, och nu imorse när jag vaknade hade jag även ont i nacken, och det känns som det blir värre när "näsknäppningarna" kommer.

Vad kan det vara för fel? Jag börjar bli orolig, för det här känns inte normalt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 07:13
    Jag kan tillägga att jag blir lite yr varje gång den där smärtan i bakhuvudet kommer. Jag blir och känna mig alldeles konstig, svårt att beskriva men men...

• Svar på tråden Det knäpper till i näsan och jag får huvudvärk, vad är det för fel?
  • Nyfiken gul

ring doktorn, kan vara något med bihålorna.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Eliiin00

Vet att detta inlägg är skitgammalt men undrar hur det gick för dig? Jag upplever nämligen EXAKT samma sak just nu & fattar ej vad det är?? Fick du någon hjälp eller försvann det utav sig självt?

• Charlieflower

Det låter som om det är svullna slemhinnor som täpper till lite. Knäppet uppstår när luften släpps igenom. Prova med nässpray och se om det hjälper.

Svar på tråden Det knäpper till i näsan och jag får huvudvärk, vad är det för fel?