Kan nästan inte röra benen alls pga foglossning, vad fan gör jag nu?!
Är gravid i vecka 27 och har haft foglossning rätt länge (andra barnet). Senaste veckan har det blivit mycket värre men jag har inte kunnat ringa sjukgymnast eller MVC för de har ju haft stängt under jul och nyår. Var på närakuten för några dagar sen och blev jätteilla bemött. Jag låg vaken halva natten inatt pga smärtan, vaknar nu på morgonen och kan nästan inte röra mig :( Har krupit från sängen till soffan där jag nu ligger. Kan inte gå på toa, kan inte ta på mig byxorna.. är dessutom jätteillamående (hyperemesis) men klarar inte av att gå till köket för att hämta en bunke att spy i. Bäckenet gör så ont att benen inte håller mig uppe :( Min mamma är på väg hit nu för att hjälpa till med barnet som är hemma. Har ringt MVC men de var jätteotrevliga i receptionen och sa typ att "jaha, det finns inte något man kan göra för foglossning, men jag kan väl din barnmorska ringa dig någon gång idag eller imorgon om du vill" :( Vad ska jag göra nu?? Kommer det bli bättre? :( Jag står inte ut av smärta! Finns det någon hjälp man kan få? Jag vet ju inte ens vad jag ska be barnmorskan om för jag vet inte vad de (eller någon annnan) kan göra :( Men jag överdriver inte när jag säger att jag knappt kunnat röra mig alls under natten och morgonen :(