Inlägg från: Rocknangel |Visa alla inlägg
  • Rocknangel

vattenkoppr ( bild )

Kan detta vara vattenkoppor .. 
    Nyårsnatten hade sonen hög feber och hela dagen igår och han sa att han hade ont i " pannan " .
    Idag bättre på feberfronten men lite hängig .. upptäckte de här idag ?
    Kan de vara vattenkopper tro  ?

• Svar på tråden vattenkoppr ( bild )
  • Rocknangel

ska man bara vänta o se om de ökar ? eller behöver man kontakta vården ? De gör väl inte så mycket men kan va skönt o få de bekräftat av en läkare ?
    Nån som vet ?  

• Rocknangel
    HelleGbg skrev 2012-01-02 11:24:51 följande:
    jag tror inte du ska ta med sonen till någon läkare, det finns folk i väntrum som kan bli mkt sjuka av vattkopps virus, så har han vattkoppor så har han. Du kan stilla klådan  med tavegyl.
    ok ... ännu har han inte fått nån klåda de här kom i morse .
  • Rocknangel

Idag är de mer synligt att de är som vätska i vissa och gult ?! Spridit sug enstaka på rumpan en på benet ljumsken osv , men bara en här o där . I övrigt är han" pigg" , förkyld men inte feber ... Kliar lite grann bara men inte alls mycket .

• Rocknangel
    Tahu skrev 2012-01-02 22:38:07 följande:
    Är det en liten vattenblåsa i mitten? (svårt att se) Men isåfall är det nog vattkoppor!
    Idag ser de mer framträdande .. 
    Och alla prickar börjar se lika ut som den som syns mest idag .. 

• Rocknangel
    dorsia skrev 2012-01-03 19:49:51 följande:
    svårt det där med prickar. precis sådär såg min sons mollusker ut till en början... har du kommit fram till om det är vattkoppor din son har?
    inte mer än att de spridit sig från lite under armen i går till att de nu är här o var längs hela sidan på den kroppshalvan .. ljumsken , rumpan , låret etc .. en här o där på andra sidan vid armen och höften . 

Vad är mollusker ?  
  • Rocknangel
    dorsia skrev 2012-01-03 19:49:51 följande:
    svårt det där med prickar. precis sådär såg min sons mollusker ut till en början... har du kommit fram till om det är vattkoppor din son har?
    läste på om mollusker o de kännetecknas ju mycket för at tde är som en krater i mitten av utslaget .. men de har inte dessa ?! 
  • Rocknangel

Hej! 
    JA jag pratade med läkare i telefon om de här också .
    de tyckte oxå de lät som vattkopper .. Men de stannade sådär .. och gick sen tillbaka .
    Han kliade sig ytterst lite ..

Men de sa ju att alla barn är olika vissa får SUPER MYCKET andra knappt nått!

Så jag får väl tro på att ed va vattkopper nu då ...

Om inte visar de sig om han skulle få de senare ..då va de här inte de iaf =) 

Nu mår han bra .. och de va ett fall med misstänkta vattkopper på dagis nu med .. så Min son va kanske en av ed första .. =) 

Svar på tråden vattenkoppr ( bild )