• Anonym

Varför vill ALLA män göra mig osäker??

Jag är en tjej på 30 år som ännu inte har hittat  "Den Stora Kärleken". Orsaken är att jag är väldigt kräsen och har varit i långa förhållanden som visat sig inte fungerat. 

Genomgående i mina förhållanden/dejter har killarna försökt att göra  mig osäker genom att göra mig svartsjuk på olika sätt. Det kan handla om saker att de pratar intresserat om en tjejkompis till mig eller liknande. 

Nu smådejtar jag en kille som jag inte är så intresserad av på grund av att jag redan nu märker tendenser att han är som mina tidigare killar. Jag tog ett snack med honom på vår första dejt och berättade för honom att jag är en känslig tjej som inte orkar med spel. Trots detta så spelar han på mina känslor. Sa exempelvis igår (på skoj, men ändå) att han fantiserade om min i sängen. 

Jag menar Varför??? Finns det verkligen inga normala män som har en stor dos empati. Hur är det för er andra?  

• Svar på tråden Varför vill ALLA män göra mig osäker??
  • Anonym

"min vän" skulle det stå..

Kan lägga till att jag tror jag gör många män osäkra då jag är ovanligt vacker, utan att skryta. Sexig också dessutom. Ändå har jag något som kallas empati.  

• Anonym

inte för att skryta men jag är ovanligt vacker och sexig.. haha..

om du nu är så vacker och sexig så måste ju männen du träffar vara blinda eftersom dom verkar mer intresserade av dina vänner mm... sen vad hjälper det att vara snygg om man är tråkig? 

• Anonym

Fy, för sådana idiotiska män. Osäkerhet är bara förnamnet på beteendet. Och du SKA vara kräsen, helt klart. Du är värd bättre än så. Jag ser också bra ut men har faktiskt aldrig träffat män som försöker göra mig svartsjuk. Dock har det varit andra "fel" på mina män. Har haft långa förhållanden där männen varit stolta över mig samtidigt som de har känt sig säkra på att jag har varit bara deras. Sedan har jag nog ofta valt män med bra självförtroende där kanske inte utseendet varit deras största tillgång, om man säger så. Ja, jag vet inte. det är så svårt det här att man dras till samma män gång på gång. Jag dras tydligen till egoister och arbetsnarkomaner...

• Anonym (Så trött)
    Anonym skrev 2012-01-02 12:25:37 följande:
    inte för att skryta men jag är ovanligt vacker och sexig.. haha..

om du nu är så vacker och sexig så måste ju männen du träffar vara blinda eftersom dom verkar mer intresserade av dina vänner mm... sen vad hjälper det att vara snygg om man är tråkig? 

Jag blir så trött på att läsa dessa idiotiska inlägg på fl...

TS problem är just att folk verkar vilja göra henne osäker. Så kommer ditt inlägg där du konstaterar att ts är tråkig! Endast ett till exempel på att göra ts osäker. Och varför? För att hon är snygg, sexig?

Hur ska du kunna framföra att folk uppfattar dig som vacker och sexig utan att skriva det rakt ut? Måste hon vara tråkig för det?

Suck... puckade puckade inlägg!!!!!      
  • Anonym (Så trött)

Ts: Jag tror att ditt problem är väldigt vanligt när man ser lite bättre ut än de flesta andra. Folk har förutfattade meningar om att man måste vara iq-befriad, utseendefixerad, själslös osv bara för att man är vacker. 

Jag har träffat flera killar som inte stått ut med att jag är "snyggare" än dom.. Att dom får mindervärdeskomplex. Mitt ex och min nuvarande kille har båda sagt rakt ut att dom haft svårt för att jag är snygg, vacker osv.. 

Jag tror det är fullständigt naturligt att man "trycker ner" dom som man anser vara "starkare" än dig själv.. och många puckade killar anser just att denna styrka ligger i utseendet...

Hoppas du hittar rätt snart!      

• Anonym

Jag tycker att det är märkligt om "alla" män är ute efter att göra dig osäker. Det kan inte vara så att du ÄR osäker? Att du är rädd för att släppa någon nära och att du "hittar fel" på alla män för att skydda dig själv? För det låter nästan som om det vore på det viset.

• Anonym (jag)

Kan det vara så att du gör dem osäkra utan att märka det själv (menar då inte bara ditt utseende, utan även med ord och handling), och att männen liksom försöker "ge tillbaka" på något sätt? Eller att du omedvetet uppmuntrar dem till att säga sådana saker eller kanske faktiskt är lite svartsjuk av dig och därför övertolkar det de säger? Naturligtvis kan det ju vara så att du haft otur, men oftast brukar det bero på något när alla män man träffar beter sig på ett liknande sätt.

• avloggad

Japp, givetvis! Försten ut att kommentera är en som njuter av att trycka ner andra och förringa dem som personer! Lovely!

Det finns ingen anledning för mig att tvivla på att du faktiskt är snygg, sexig och empatisk, Anonym här ovan kanske sitter inne med annan information efter som vederbörande uttrycker sig så bergsäkert om motsatsen. Vad vet jag?

Det jag vill säga till dej TS, är att en del av problemet säkert kan ligga till viss del i det du skriver att du är väldigt vacker. Små människor, ja förresten som vår anonyme vän här ovan, som själva inte har vare sig självkänsla eller självförtroende är beroende av att människor de är i relation till befinner sig på samma nivå som de själva för att inte ständigt befinna sig i underläge. Har man då som du ( som jag lekmannatolkar dig) klart för sig vilken typ av partner man söker och vilken man inte vill ha, och en självsäker framtoning så är det självklart att mindre självsäkra män och pojkar gör sitt bästa för att dra ner dig till deras nivå innan du genomskådar dem och ser deras svagheter. För ändamålet finns få bättre tillvägagångssätt än att prata om intresse för andra tjejer, kommentera deras utseende och särskilt raffinerat blir det om det är dina vänninor. Då blir du i underläge inte bara till honom, utan också i förlängningen till henne, vilket väl bör kunna råda bot på din självkänsla och självsäkerhet och få dig att veta din plats.

Det jag rekommenderar är att vända dig till riktiga vuxna män  som självfallet kommer att uppskatta dig för din skönhet men som förstår att det som gör dig till det du är, en intelligent varelse med empati och inlevelseförmåga som är intressant, klok och självständig(här fritolkar jag hejvilt igen, helt gratis) inte är ditt yttre.

Själv har jag aldrig haft problemet med att vara snygg, men helt ärligt inser jF att vackra människor faktiskt per automatik tillskrivs mindre smickrande egenskaper såsom dryg, ointelligent mm, och det kan ju inte vara sant. Lika lite som det kan vara sant att alla vi halvfula individer per automatik är kloka, snälla och roliga.

• Anonym (meh)

det ÄR ju skryt när man säger att man ÄR ovanligt vacker och sexig. Ist för att säga att man uppfattas som vacker och sexig... 

men självklart är det ju tråkigt att hon ska behövas utsättas för detta om och om igen. Och att visa bättre självförtroende när det kommer till dejting kan ju vara ett tips och försöka hålla sig borta från idioterna såklart  Flört

Sen vet jag att många kvinnor som är väldigt vackra och så oftast har en tendens att vara "tråkiga" eftersom dom bara lever efter sitt utseende, att det på något sätt räcker att dom bara är vackra.. säger självklart inte att TS är sådan. Men att männen kan ha förutsatta meningar pga detta och inte ger TS en chans att visa vem hon är.

Dock måste jag ju hålla med "anonym"  och att männen kanske inte tycker att hon är så himla vacker eftersom dom ändå ganska så fort sitter och pratar om hur det skulle vara att ha sex med hennes vänner mm.. sen finns det som sagt alltid rötägg som gör detta för att "såra" henne just för att dom själva har komplex men alla hon träffar?

• trettioplus

Osäkra människor försöker göra andra osäkra. Det är väl det detta handlar om.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Varför vill ALLA män göra mig osäker??