• Anonym

Varför vill ALLA män göra mig osäker??

Jag är en tjej på 30 år som ännu inte har hittat  "Den Stora Kärleken". Orsaken är att jag är väldigt kräsen och har varit i långa förhållanden som visat sig inte fungerat. 

Genomgående i mina förhållanden/dejter har killarna försökt att göra  mig osäker genom att göra mig svartsjuk på olika sätt. Det kan handla om saker att de pratar intresserat om en tjejkompis till mig eller liknande. 

Nu smådejtar jag en kille som jag inte är så intresserad av på grund av att jag redan nu märker tendenser att han är som mina tidigare killar. Jag tog ett snack med honom på vår första dejt och berättade för honom att jag är en känslig tjej som inte orkar med spel. Trots detta så spelar han på mina känslor. Sa exempelvis igår (på skoj, men ändå) att han fantiserade om min i sängen. 

Jag menar Varför??? Finns det verkligen inga normala män som har en stor dos empati. Hur är det för er andra?  

• Svar på tråden Varför vill ALLA män göra mig osäker??
  • Anonym

"min vän" skulle det stå..

Kan lägga till att jag tror jag gör många män osäkra då jag är ovanligt vacker, utan att skryta. Sexig också dessutom. Ändå har jag något som kallas empati.  

• Anonym

inte för att skryta men jag är ovanligt vacker och sexig.. haha..

om du nu är så vacker och sexig så måste ju männen du träffar vara blinda eftersom dom verkar mer intresserade av dina vänner mm... sen vad hjälper det att vara snygg om man är tråkig? 

• Anonym

Fy, för sådana idiotiska män. Osäkerhet är bara förnamnet på beteendet. Och du SKA vara kräsen, helt klart. Du är värd bättre än så. Jag ser också bra ut men har faktiskt aldrig träffat män som försöker göra mig svartsjuk. Dock har det varit andra "fel" på mina män. Har haft långa förhållanden där männen varit stolta över mig samtidigt som de har känt sig säkra på att jag har varit bara deras. Sedan har jag nog ofta valt män med bra självförtroende där kanske inte utseendet varit deras största tillgång, om man säger så. Ja, jag vet inte. det är så svårt det här att man dras till samma män gång på gång. Jag dras tydligen till egoister och arbetsnarkomaner...

• Anonym

Jag tycker att det är märkligt om "alla" män är ute efter att göra dig osäker. Det kan inte vara så att du ÄR osäker? Att du är rädd för att släppa någon nära och att du "hittar fel" på alla män för att skydda dig själv? För det låter nästan som om det vore på det viset.

• Anonym
    Anonym (Så trött) skrev 2012-01-02 13:04:19 följande:
    Men vad har du för slutledningsförmåga??? (Frågan är retorisk eftersom att svaret är underförstått...)

Om en man nu sitter på en dejt med kvinna 1, och pratar om kvinna 2... Då drar du slutsatsen att det är fel på kvinna 1?!?!? Du får inte upp en tanke om att en respektfull man i sina sinnes fulla bruk inte bör sitta och förolämpa kvinna 1 alldeles oavsett hur hon ser ut? Eftersom att dom träffats ett par gånger är han fullt medveten om hur kvinna 1 är dessutom och om hon inte faller honom i smaken bör han backa ur.. 

Bra skrivet!
    Dessutom undrar jag VARFÖR det ska räknas som skryt om man säger nåt bra om sig själv? Eller gäller det bara om man säger att man är snygg? Får jag säga att jag är snäll, bra på engelska osv men inte att jag ser bra ut?
  • Anonym

Exakt som flera här vill lyfta fram så tror jag helt klart att det finns likhetstecken mellan att se bra ut och att folk i ens omgivning tror att man är mindre begåvad på andra plan. Det visar sig bara när någon drog slutsatsen att man oftast är tråkig för att man ser bra ut? Jag kan delvis ta åt min av den konstruktiva kritiken som menar att jag kanske dejtar för lite, träffar män på fel ställen och kanske omedvetet dras till dessa idioter. 

Jag kan bara säga att jag har tappat förtroendet för män vilket är synd.  Mitt självförtroende är det inget fel på, och då syftar jag inte bara till mitt yttre. Tack för alla peppande ord! 

• Anonym

Självkänslan är det inte heller något fel. Jag känner mig själv väl vid detta laget. Det var någon som skrev att man inte ska övertolka andra. Jag tolkar en person utifrån det som kommer från deras mun, varken mer eller mindre. 

• Anonym

Alma 01: 

Hur menar du efter handling?  Blev nyfiken på ett exempel. 

• Anonym

Alma01: Jag har läst bland annat utvecklingspsykologi och socialpsykologi och vet skillnaden. 

• Anonym

Det sista inlägget var till "meh"  

• Anonym

Anonym (mmm): Ja det visar sig oftast har jag också märkt Dubbelmoral är oftast bara förnamnet. 

• Anonym
    Alma01: Den kille jag dejtar nu är 45 år och precis som du skriver hade jag förväntat mig att han visste bättre. Nu kanske jag låter cynisk men jag dejtar inte honom av intresse på det seriösa sättet efter att jag märkt tendenser hos honom. Jag är med andra ord inte ens kär i honom utan får annat i utbyte. När han då kommer med sina idiotiska kommentarer så kan jag i min tysthet skratta för jag känner att jag har koll denna gång och inte blivit förälskad. Men detta som du skrev borde jag köra hädanefter, men jag skulle inte vilja träffa dom mer. Varför ska man ge en man flera chanser egentligen?  
Svar på tråden Varför vill ALLA män göra mig osäker??