Hur får jag bort min svartsjuka???
Jag behöver råd!!
Jag är svartsjuk och vill inte vara de. En stor "bov" i det hela är min borderline och jag medicinerar mot den. Men medicinen tar ju inte bara bort min borderline.
Jag är så svartsjuk när min sambo ska göra nåt att jag får panik. T.ex om han ska kolla på fotboll med en kompis, om han sen bestämmer sig för att gå ut och ta ett par öl, utan att ha planerat det i några dagar innan så jag vet, så blir jag tokig.
Otrevlig, anklagar honom för allt möjligt och får ren och skär panik.
Jag vill INTE vara sån och det går över efter några timmar, men då är skadan redan skedd. Jag sårar ju honom med mitt beteende och det vill jag inte.
Han har aldrig varit otrogen eller ens tittat åt nån annan under våra 10 år tillsammans och jag vet att han inte skulle göra nåt. Men ändå kommer osäkerheten=(
Jag får "dåliga" perioder och då är det som värst, jag går konstant och tänker att han vill inte ha mig, jag är så värdelös och han vill bara ha nån som är bättre.
När jag tänker och kan resonera logiskt så vet jag att det inte är så, men när jag är "inne" i det så kan jag inte tänka i dom banorna.
Hur ska jag göra?? Hur botar man svartsjukan??