När dansar ni julen ut?
Jag håller på att plocka bort mitt julpynt, granen ska dansas runt. Är ni redan klara eller när ska ni göra det?
Jag håller på att plocka bort mitt julpynt, granen ska dansas runt. Är ni redan klara eller när ska ni göra det?
Vi gör enligt tradition 13 dag knut dansas julen ut
20de a knut, den 13 de jan tar vi bort allt utom utebelysningarna..de får sitta och lysa jan ut
VI tog bort julgranen igår... Julbelysningen får vara kvar ett tag till!
Nicholasmamma- är det 20 dag knut? Haha vilken koll jag har har då. Men jag lyckas ändå pricka in rätt dag genom almenackan. Nu åker granen tidigare för den barrar så otroligt.
Tjugondag Knut rensar vi ut julen här hemma. Tills dess har vi julfint värre!
Idag! Ut med skiten, nu är det vår!
Tjugondag Knut är det som gäller här. Då det i år är en fredag funderarbvi på att ha julgransplundringen på lördagen istället. Lättare att bjuda in barnfamiljer då.
Julgransplundring? Det har vi aldrig haft, varför har man det?
Vår dotter fyller år 9e jan och vi vill att hennes dag ska vara julfri så numera har vi julgransplundring på trettondagen (dvs 6 jan) istället för på Knut.
Idag har vi tagit bort allt utom julgardiner och utebelysning.
tar nog gardinerna imorgon, orkade inte ställa mig och stryka de nya idag
Älskar julen och tycker det är tråkigt att den är över..
Vi har inte julgransplundring eller dans runt granen hemma av utrymmesskäl. Men barnen och jag (eller dottern och jag numera, sonen har varit för gammal ett par år nu) brukar gå på två allmänna julgransplundringar varje år: en i vår församlingskyrka och en på ett museum.