• Anonym (hmm)

tunnhårig karl

Min kille börjar bli rejält tunnhårig och det ser verkligen inte bra ut längre med den längden på håret han har nu. Han vet mycket väl själv att han börjar bli tunnhårig. Han har inte sagt det rakt ut men han frågar då och då om han ska klippa sig kortare eller snagga sig. Men han verkar inte riktigt vilja ta tag i det. Ska jag bara säga till honom att han nog vore jäkligt snygg i kort hår? Det känns som att han inte vill klippa av sig håret för att han är rädd att jag inte ska tycka att han är snygg längre, men jag vill ju att han gör det.

Han vill nog inte gå till en frisör heller för det har han aldrig gjort under de åren vi har varit tillsammans. Så det återstår väl bara att snagga sig då.. Tror inte att det skulle bli så bra om han klippte sig kort heller, men bättre det än långt hår med flint.

Jag vill ju självklart att han ska bestämma själv när han vill ta bort håret men jag tror ärligt att han vill att jag uppmuntrar honom till det först. Jag märker att han mår dåligt av sitt håravfall nu och folk har gett honom pikar osv.. Men samtidigt verkar han rädd att klippa av sig håret.

Vad ska jag säga? Skulle det vara elakt att fråga om han ska klippa sig? Jag har inte sagt ett ord om hans begynnande skallighet sen det började synas men nu känner jag verkligen att han måste göra någonting åt det.

• Svar på tråden tunnhårig karl
  • Mabaja

Vi har lite samma dilemma men tvärtom. Jag vill att min man behåller sitt hår så länge det är möjligt. Nu är han kortklippt men vill raka av det. Jag är rädd att jag inte kommer tycka att han är lika fin som med hår.

• Anonym

fattar inte riktigt, pratar inte folk med varann i ett förhållande. jag och min sambo pratar om allt! min sambo är tunnhårig och det ser snyggt ut snaggat, brukar hjälpa han att raka av d :)

men det är känsligt för killar! långt hår me kala fläckar e inte snyggt nånstans det tror inte jag att din kille tycker heller..uppmuntra han till att klippa sej nu å beröm han sen för hur snygg han blev i kort hår :D 

• Anonym (hmm)
    Mamma till W skrev 2012-01-02 19:55:05 följande:
    Vi har lite samma dilemma men tvärtom. Jag vill att min man behåller sitt hår så länge det är möjligt. Nu är han kortklippt men vill raka av det. Jag är rädd att jag inte kommer tycka att han är lika fin som med hår.
    Jo känner lite likadant. Har aldrig riktigt gillat snaggade killar och jag vet inte alls hur min kille skulle se ut i kort hår för jag har aldrig sett honom i det. Han har haft långt hår sen han var en liten grabb typ. Men det är ju ändå snyggare med en kortklippt/snaggad kille än när alla kala fläckar syns. Man får väl lära sig att tycka om det helt enkelt.
  • KattenKorven

När min man själv tog upp att det började bli glesare sa jag "ja kanske det, men du kan ju säga till din frisör att du vill ha en frisyr som passar i det läget". Det gjorde han och klipper inte lika kort längre. Jättesnyggt!

• Mabaja

Vi pratar en hel del i vår relation. Håret är en del av det. Nu har min man inga kala fläckar men extremt djupa vikar. Och som sagt, jag gillar inte helrakat så så länge han behåller sitt hår är jag nöjd. :) och när dagen kommer så får jag helt enkelt acceptera situationen.

• Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-01-02 19:57:05 följande:
    fattar inte riktigt, pratar inte folk med varann i ett förhållande. jag och min sambo pratar om allt! min sambo är tunnhårig och det ser snyggt ut snaggat, brukar hjälpa han att raka av d :)

men det är känsligt för killar! långt hår me kala fläckar e inte snyggt nånstans det tror inte jag att din kille tycker heller..uppmuntra han till att klippa sej nu å beröm han sen för hur snygg han blev i kort hår :D 
    Jovisst vi pratar om allt, men just det här verkar känsligt för honom och jag vill inte såra honom. Det känns lite som att inte vill acceptera att han börjar bli tunnhårig, vilket jag förstår. Men nu är det inte snyggt alls och det finns bara en sak att göra. Önskar att han bara tog tag i det så att jag slipper tjata. För även om jag skulle säga att han borde raka av sig håret så tror jag att det skulle dröja ett bra tag innan han faktiskt tar tag i det.

Var din sambo tunnhårig innan ni träffades seller fick du påpeka att han började bli det?
  • Anonym

men jisses det är väl inte håret ni är ihop med?! finns värre saker att va nervös över än om man ska klara av att se sin kille i snaggat hår...

• Anonym

Min sambo var nog tunnhårig redan när vi träffades men hans vikar blir bara "djupare" så d lär sluta med att skallen ska rakas med hyvel sen..men så har både svägerskans kille å en av mina lärare dom e runt 30 å ser riktigt bra ut utan ett endaste hårstrå på huvvet! :)

• Anonym (hmm)
    KattenKorven skrev 2012-01-02 20:05:28 följande:
    När min man själv tog upp att det började bli glesare sa jag "ja kanske det, men du kan ju säga till din frisör att du vill ha en frisyr som passar i det läget". Det gjorde han och klipper inte lika kort längre. Jättesnyggt!
    Bra att han tog upp det själv så att du slapp göra det. Min kille har ju som sagt inte sagt själv att han är tunnhårig och jag vill inte vara den som påpekar det.

Jag är ganska säker på att han inte skulle våga gå till en frisör med sitt hår även fast de är experter på sånt där. Han skäms nog så mycket över det så han skulle nog hellre ta till med trimmern själv hemma.

Såg det bättre ut med lite längre hår än med jättekort? Det lär väl bli bäst ju kortare det är när man börjar bli skallig?
  • myamone
    Anonym (hmm) skrev 2012-01-02 19:51:12 följande:

Min kille börjar bli rejält tunnhårig och det ser verkligen inte bra ut längre med den längden på håret han har nu. Han vet mycket väl själv att han börjar bli tunnhårig. Han har inte sagt det rakt ut men han frågar då och då om han ska klippa sig kortare eller snagga sig. Men han verkar inte riktigt vilja ta tag i det. Ska jag bara säga till honom att han nog vore jäkligt snygg i kort hår? Det känns som att han inte vill klippa av sig håret för att han är rädd att jag inte ska tycka att han är snygg längre, men jag vill ju att han gör det.

Han vill nog inte gå till en frisör heller för det har han aldrig gjort under de åren vi har varit tillsammans. Så det återstår väl bara att snagga sig då.. Tror inte att det skulle bli så bra om han klippte sig kort heller, men bättre det än långt hår med flint.

Jag vill ju självklart att han ska bestämma själv när han vill ta bort håret men jag tror ärligt att han vill att jag uppmuntrar honom till det först. Jag märker att han mår dåligt av sitt håravfall nu och folk har gett honom pikar osv.. Men samtidigt verkar han rädd att klippa av sig håret.

Vad ska jag säga? Skulle det vara elakt att fråga om han ska klippa sig? Jag har inte sagt ett ord om hans begynnande skallighet sen det började synas men nu känner jag verkligen att han måste göra någonting åt det.

Ge honom ett presentkort hos en frisör
  • Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2012-01-02 20:09:44 följande:
    men jisses det är väl inte håret ni är ihop med?! finns värre saker att va nervös över än om man ska klara av att se sin kille i snaggat hår...
    Javisst. Men det kan bli en jäkla skillnad från långt hår till helt snaggat så det är klart man funderar på hur tusan det kommer se ut.
  • KattenKorven

Jo men han har fortfarande rätt mkt kvar, så om han låter bli att klippa jättekort märks det mindre. Då syns hårbotten inte lika mycket. Jag hade tänkt på det innan men faktiskt inte sagt något åt honom. Han hade också tänkt på det men inte sagt något till mig.

Håret styr man ju inte över. Det är en annan sak att gå upp tjugo kilo i vikt - där har man väl mer sitt leverne att skylla. Sen är det så klart ok att vara fet också, hoppas ni fattar hur jag menar.

• Anonym (hmm)

Haha jag frågade när han skulle klippa sig och fick till svar "när jag ser ut som Gollum" så jag antar att han inte vill klippa sig än iaf...

• Anonym (tunhårig)

Säg åt honom att vattenkamma det snett över flinten, riktigt snygg och det täcker också den kala fläcken.

• LaFontaine
    Anonym skrev 2012-01-02 20:09:44 följande:

När min man snaggade sig började jag grina. Han såg inte klok ut! Nog älskade jag honom i alla fall och älskar honom än fastän håret blir tunnare och tunnare men jag tycker att han är betydligt snyggare i den frisyr han har nu än den snaggade varianten han hade då.

Jo, han kommer säkert behöva snagga sig nån gång i livet och nej jag kommer inte att skilja mig från honom då eftersom han fortfarande är världens finaste. Rent estetiskt tycker jag dock att lite hår klär honom bättre.  
Svar på tråden tunnhårig karl