tunnhårig karl
Min kille börjar bli rejält tunnhårig och det ser verkligen inte bra ut längre med den längden på håret han har nu. Han vet mycket väl själv att han börjar bli tunnhårig. Han har inte sagt det rakt ut men han frågar då och då om han ska klippa sig kortare eller snagga sig. Men han verkar inte riktigt vilja ta tag i det. Ska jag bara säga till honom att han nog vore jäkligt snygg i kort hår? Det känns som att han inte vill klippa av sig håret för att han är rädd att jag inte ska tycka att han är snygg längre, men jag vill ju att han gör det.
Han vill nog inte gå till en frisör heller för det har han aldrig gjort under de åren vi har varit tillsammans. Så det återstår väl bara att snagga sig då.. Tror inte att det skulle bli så bra om han klippte sig kort heller, men bättre det än långt hår med flint.
Jag vill ju självklart att han ska bestämma själv när han vill ta bort håret men jag tror ärligt att han vill att jag uppmuntrar honom till det först. Jag märker att han mår dåligt av sitt håravfall nu och folk har gett honom pikar osv.. Men samtidigt verkar han rädd att klippa av sig håret.
Vad ska jag säga? Skulle det vara elakt att fråga om han ska klippa sig? Jag har inte sagt ett ord om hans begynnande skallighet sen det började synas men nu känner jag verkligen att han måste göra någonting åt det.