• Anonym

värk i panna, kind och svullet rött öga.......bihålorna?

Vet inte vad det är som är fel med mig. Jag har varit förkyld från och till i flera veckor nu. Värst har det varit sista veckan. Har börjat som en vanlig förkylning med hosta, snuva och feber. Nu har jag endast snuva från en supertäppt näsa i ena sidan. Den sidan värker över kinden och upp i pannan och bakom ögat. Så långt låter det ju som bihålerna , eller hur?   Jag har haft bihålsinflammation och fått pennicillin många ggr tidigare, men då har det alltid suttit på båda sidor i ansiktet och inte bara på ena.
    Nu till det konstiga:  Jag är helt blodsprängd i ögat på den sida som det värker och ögat är helt vattningt. Trodde först att jag skulle få ögoninflammation, men det vars inte och klias inte. Det värker liksom bakom ögat och så ser även det ögat mindre ut, så jag antar att det även är svullet runt ögat.....
    Tänkte ringa VC imorgon och höra med dom. Nån här inne som hört talas om ifall man kan få röda ögon o så av bihålsinflammation?
    Jag fick även för nån månad sen en liten knöl inne i näsan som är kvar, den gjorde först ont (kändes som en finne i näsan) men niu är den kvar, lite mindre, men gör inte ont.

jag är trött och får feber till och från, senast idag efter jobbet....är en pärs att jobba hela dagarna så här......

nån som hört om nåt liknande?     

• Svar på tråden värk i panna, kind och svullet rött öga.......bihålorna?
  • Skruttelito

Blir man svullen/röd runt ögat i samband med bihåleinflammation ska man åka in för påtitt med en gång, inte vänta till imorgon. Du kan alltid ringa 1117 först.

• Anonym

läste just om det där. Men det verkar mer vara om man blir röd i huden under ögat, jag är ju röd i vitan istället, ser ut som att jag gråtit i timtal.....
    men blev lite fundersam när jag läste om det där......får se om jag kanske borde ringa ikväll och prata med nån? 

• Skruttelito

Ja du kan ju helt enkelt ha fått ögoninflammation  Ring och prata med rådgivningen, bättre det.

• Anonym

ja det va ju det jag trodde först. Men nu är det tredje dagen och inget har ändrats förutom att jag fått mkt mer ont i bihålorna nu idag. Inget grus el var i ögonen alls.......skumt??!!

• levandecharader

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga där hur du bör göra. På nåt vis behöver du ju iaf kolla upp dig och de lär veta bättre än vi lekmän på fl om du kan avvakta till imorrn eller inte.

• levandecharader

Glömde: Krya på dig, hoppas du blir bättre snart!

• Anonym
    levandecharader skrev 2012-01-02 20:46:40 följande:
    Glömde: Krya på dig, hoppas du blir bättre snart!
    haha tack ska du ha!!

jo du har såklart rätt.....men jag drar mig alltid in i det sista innan jag ringer, har liiiiite telefonskräck (haha ja finns vuxna som lider av detta.....). Men jag ska vackert ta mig i kragen och ringa o se va dom säger.....:)  
  • levandecharader
    Anonym skrev 2012-01-02 20:48:27 följande:
    haha tack ska du ha!!

jo du har såklart rätt.....men jag drar mig alltid in i det sista innan jag ringer, har liiiiite telefonskräck (haha ja finns vuxna som lider av detta.....). Men jag ska vackert ta mig i kragen och ringa o se va dom säger.....:)  
    Jag vet att det finns vuxna som har det för jag har också liiite telefonskräck och drar mig också för att ringa vissa samtal. Ringdet känns bättre efteråt, tro mig jag vet, jag ringde såna samtal idag.
  • Anonym
    levandecharader skrev 2012-01-02 20:51:43 följande:
    Jag vet att det finns vuxna som har det för jag har också liiite telefonskräck och drar mig också för att ringa vissa samtal. Ringdet känns bättre efteråt, tro mig jag vet, jag ringde såna samtal idag.

Haha ok skönt att inte vara ensam om detta problem....:P   
    Håller med, efteråt undrar man ju alltid varför man dragit ut på det........

tack för peppet!!   
Svar på tråden värk i panna, kind och svullet rött öga.......bihålorna?