• von Brev

Movitz

Jaa, vad tycks om den här gamla favoriten?
    Någon som vet någon fakta om namnet, det låter judiskt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Movitz
  • von Brev
    jaghopparhögt skrev 2012-01-02 21:45:20 följande:
    Vill man verkligen döpa sitt barn efter en gammal fyllegubbe? (Bellmans sämsta sidor)
    Nej, varför skulle man döpa någon efter honom? Man kanske bara hört namnet därifrån och blev inspirerad?
  • Mamma med fem

Usch vilket fult namn.

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie ✰ ☆ ★
  • Litenpåjorden

En grupp ju, bra men lite crazy :-P tänker bara på dom så nja...

• jaghopparhögt
    von Brev skrev 2012-01-02 21:48:09 följande:
    Nej, varför skulle man döpa någon efter honom? Man kanske bara hört namnet därifrån och blev inspirerad?
    Mja jag hade tyckt det var konstigt iaf :p Movitz är ju inte direkt charmig :p
    Men det verkar också konstigt att ha Movitz som förnamn, ingen av de ca 200 som heter det i Sverige har det som förnamn.
  • von Brev
    jaghopparhögt skrev 2012-01-02 21:51:39 följande:
    Mja jag hade tyckt det var konstigt iaf :p Movitz är ju inte direkt charmig :p
    Men det verkar också konstigt att ha Movitz som förnamn, ingen av de ca 200 som heter det i Sverige har det som förnamn.
    Men snälla, sluta ta statistik ur luften.

Efternamn

Det finns 58 personer som har efternamnet Movitz.

Förnamn

Det finns ingen kvinna som har namnet Movitz som förnamn. Det finns 94 män som har förnamnet Movitz. Av dessa har 45 namnet Movitz som tilltalsnamn. Ur SCBs namnsök 31 dec 2010
  • jaghopparhögt
    von Brev skrev 2012-01-02 22:49:30 följande:
    Men snälla, sluta ta statistik ur luften.

Efternamn

Det finns 58 personer som har efternamnet Movitz.

Förnamn

Det finns ingen kvinna som har namnet Movitz som förnamn. Det finns 94 män som har förnamnet Movitz. Av dessa har 45 namnet Movitz som tilltalsnamn. Ur SCBs namnsök 31 dec 2010
    Umad?

Jag gjorde en sökning nyss och det var resultat jag fick iaf :)
Svar på tråden Movitz