• Anonym (Skepp)

Söka ensam vårdnad då pappan dricker?

Mariaaa skrev 2012-01-02 23:57:03 följande:
    Alltså ring polisens icke akuta nummer nu!
    Förstår att du inte vill åka dit själv och skapa bråk, men han är ju påverkad med ert barn! Ring polisen nu och begär att en patrull åker dit och kollar läget och ta alkohol test på honom!
    alkoholtest??
    Får man inte dricka när barnen är med?
    Vem vet vad som är negativt i hans drickande?

Soc och polisen åker inte hämtasr barnen för´att mamman anser det är olämpligt.  
  • Anonym (Skepp)

Då borde många barn inte bo hos sina föräldrar.
    Satte mitt nattkaffe i halsen när man läser hur samhällets resurser används i hobbyvetares ögon. 
    Det finns en socialjour man kontaktar. Borde ju alla hobbyvetare vara väl medvetna om.
    Polisen arbetar inte som så att åka och ta alkoholtest vid en anmälan. De kan kallas dit av andra skäl.  

• Anonym (Skepp)
    Anonym skrev 2012-01-03 00:19:00 följande:
    Socjouren åker inte heller ut för att pappa har druckit vin när barnen sover.
    Nej, men de är ju ändå i jour när ett barn misstänks fara illa av pappan i detta fall.
    Har man starka misstankar så ring Socialjouren och rådfråga.

• Anonym (Skepp)

Ärligt, så förstår jag inte sammanhanget i alla dessa trädar som ena föräldern anklagar nästa med saker dom den uppfattar på sitt vis.

Hux flux så står insatsstyrkan, socialtjänsten och alla andra myndigheter redo  att ingripa och ta alkotest. Och för att sedan verkligen sätta pricken över i:et, döma ena föräldern utan förhandling eller utredning.

• Anonym (Skepp)
    Anonym (F) skrev 2012-01-03 00:32:52 följande:
    han drack ju även när de va tillsammans och då drack han även när han va själv med barnet. tror hon inte bara anklagar hon för saker som hon kanske vet nått om. troligtvis har han aldrig slutat. tycker inte såna föräldrar ska ha sina barn.
    Kanske inte. Men sådant är ju inget som du eller jag avgör.

• Anonym (Skepp)
    Anonym skrev 2012-01-03 00:37:20 följande:
    Åkte socjouren ut till alla föräldrar som var påverkade av alkohol på nyår, eller de som blir det en vanlig fredagskväll när de käkar middag med vännerna? Umgänge bestämmer inte famrätten om utan Tingsrätten och för att de ska göra det så behövs det en stämning...

Nej, de missade mig som drack champange när mina barn sov och jag var ensam.
Svar på tråden Söka ensam vårdnad då pappan dricker?