• Anonym (..)

Söka ensam vårdnad då pappan dricker?

Anonym (Skepp) skrev 2012-01-03 00:11:32 följande:
    alkoholtest??
    Får man inte dricka när barnen är med?
    Vem vet vad som är negativt i hans drickande?

Soc och polisen åker inte hämtasr barnen för´att mamman anser det är olämpligt.  
    Nej, det lär dom inte göra. Men om dom anser att barnet far illa så får inte barnet bor där. Om han dricker sig full så är det ju inte lämpligt för honom att ta hand om ett barn..
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2012-01-03 00:37:20 följande:
    Åkte socjouren ut till alla föräldrar som var påverkade av alkohol på nyår, eller de som blir det en vanlig fredagskväll när de käkar middag med vännerna? Umgänge bestämmer inte famrätten om utan Tingsrätten och för att de ska göra det så behövs det en stämning...
    Självklart inte, men här handlar det ju inte om det -Eller hur? Här var det ju en pappa som dricker sig full, då kan man inte, och ska inte ta hand om ett litet barn.
  • Anonym (..)
    Men ts skrev att hon lämna honom för att han drack för mkt, även att hon var orolig.. Då tror jag faktiskt han var full. Även att det händer ofta, att han har ett alkoholberoende men jag kan ju ha fel.
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2012-01-03 00:48:46 följande:
    Han kanske var olycklig och dränkte sorgerna när han bodde med ts? Många kan dricka ett glas vin eller två varje kväll utan att anses som skadliga för barnen, varför skulle denna pappa vara annorlunda?
    Men nu hörde ju ts på pappan att han var påverkat, då måste han ha druckit ganska mycket. Som sagt jag vet inte mer än du, att mamman är orolig säger väl det mesta. Tror dom flesta vill att barnet ska få träffa sin mamma & pappa, men om pappan dricker sig full ofta tycker jag inte det är vad som är bäst för barnet.
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2012-01-03 00:56:58 följande:
    Vissa sluddrar efter en öl eller ett glas vin, så vad är poängen? Mammor är ofta oroliga efter separationer men inte säger det något m hur barnen har det men mer om hur mammorna anser sej va dom enda som kan tillgodose barnens behov och vara förälder på "rätt" sätt. Var har ts skrevet att pappan dricker sej full ofta men barnet?
    Då är man påverkat, och ska inte ha ansvar för ett barn. Men skulle nog säga att det är ovanligt att man sluddrar efter en öl/ett glas vin. Vet jag ingen som gör.. Ts skriver ju att hon lämna honom för att han drack för mycket. Säger väl det mesta.
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2012-01-03 15:09:28 följande:
    Jag lämnade exet för han misshandlade mej, inte slår han barna för det...
    Vad har det med saken att göra? TS bodde ju med sonen så förmodligen så drack han när barnet var med också, även när hon ringde.. Ett alkoholberoende beror ju inte på vem man bor med.
  • Anonym (..)

Vet 3 åringen skillnad på öl & vin? Det var illa! Hoppas det löser sig för er...

• Anonym (..)

Ja, jag tycker inte en 3 åring ska veta skillnad på öl & vin..

Svar på tråden Söka ensam vårdnad då pappan dricker?