Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

hur mycket kostar ett barn i månaden?

Det beror på hur gammalt barn o vilka aktiviteter osv.

Min 17 åriga dotter kostar totalt sett utan hyra inräknat ca 4200 per månad. Man får ju lix räkna in allt som barnet kostar o det är inte bara mat o kläder utan det tillkommer ju en hel del till.

• Majsan70
    Anonym (?) skrev 2012-01-03 12:33:31 följande:
    ja, när de blir äldre och har specifika önskemål om kläder/hobbies förstår jag ju att det kostar, men innan?
    Fast innan...det kan kosta massor. Min 8 åriga dotter kostar lika mycket beroende på intresse. Man måste ju räkna med alla kostnader i hushållet utslaget på antalet familjemedlemmar. Kollar man över på KO så finns det en tabell för hur mycket vanliga saker kostar i ett hushåll baserat på barnets ålder.

Med min 17 åring..o innan med min nu arbetande son så hade jag o pappan ett avtal om hur underhållet skulle se ut. Uträknat på kostnaden.
  • Majsan70
    Anonym (?) skrev 2012-01-03 12:37:14 följande:
    vad menar du med intresse? *korkad*
    Tja ridlektioner, fotboll, ishockey, konståkning ...urvalet är ju enormt på intressen som kostar en hel del pengar.
    När barnen är små tillkommer ju välling, dagisavgifter, blöjor o mer kläder för de växer snabbare.

Barn kostar så är det bara..ibland mindre o ibland lite mer.  Men jag tipsar om KO´s sida där du kan se de vanligaste kostnaderna för respektive ålder...utan dyra intressen med..

Tänk sen på att försäkring o sånt skall med in i kostnaden eller kanske mediciner eller glasögon..eller.....
  • Majsan70
    Anonym (?) skrev 2012-01-03 12:42:41 följande:
    ja, men då var det ju som jag skrev, att barnets önskemål styr? tycker du KOs beräkningar är rimliga? (svårt att avgöra när man inte har barn själv)
    Ja KO har bra uppgifter. Att ha barn är så mycket mer än de utgifter man bara tar för givna...hushållets avgifter blir automatiskt större när barnet växer o med det barnets personliga utgifter.
    Men det jag menar med att det inte är enbart barnets önskemål som styr är just att det blir fler utgifter i hushållet som ofta inte räknas in men som skall in om man är boendeförälder.
    Tex...är en utgift som aldrig tas med..inte hos KO, VAB...hur många boendeföräldrar är det inte som får ta all VAB tex? Stor inkomstförlust.
Svar på tråden hur mycket kostar ett barn i månaden?