Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

hur mycket kostar ett barn i månaden?

Så mycket man har råd med är mitt svar.
    Hur mycket ett barn kostar beror vem du frågar. Är det under underhållsfrågorna så kostar de massor. Går du till trådar skrivna av dom som är hemmafruar så kostar de ingenting.

Vissa ensamstående mammor anser inte att underhåll och barnbidrag inte räcker, vissa familjer kan utan problem försörja två vuxna och tre barn på en nettoinkomst på knappt 20 000.

• sextiotalist
    lavos skrev 2012-01-03 12:59:54 följande:
    Kolla här: www.swedbank.se/om-swedbank/analyser/institut...
    Fast den kalkylen är inte en norm, moped, snöskoter, massor av pengar till födelsedagspresenter till andra barn, massor av pengar till lärare, stort sparande etc.
    Jag lyckades halvera denna budget hur snabbt som helst
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-01-03 14:36:05 följande:
    Samtidigt är det ju inte barnen som kostar så mycket utan ni som valt det inkomstbortfallet. Om jag skulle räkna som du så skulle mitt barn kosta mig 37000 i månaden då jag är hemma utan FP + de faktiska kostnaderna. Men jag anser att vissa kostnader är "mina" och andra är barnets och barnet ska inte ha skulden för att jag valt att vara hemma.
    Åh, du pekade på något som jag också anser. Att vissa kostnader är kostnader valda av föräldrarna för de vill ha en bra standard eller vara hemma längre, eller resa mycket etc. De är kostnader som är föräldrarnas och inte vad kostar att ha barn
Svar på tråden hur mycket kostar ett barn i månaden?