Inlägg från: starfizz |Visa alla inlägg
  • starfizz

Hypotyreos tråden!

hej där allihopa!

jag fick för en vecka sedan reda på att jag har hypotyreus och har ätit levaxin under en veckas tid. mitt tsh låg då på 7,3 men då jag även hade förhöjda antikroppar bestämdes det att jag skulle börja med medicin direkt.

saken är den att jag har andningssvårigheter, dvs. det känns som att det går trögare när jag andas. detta är ett problem som kommer och går men oftast uppkommer någon gång på dygnet.
    jag undrar om någon av er också känt av det och vad ni i så fall legat på för tsh?

enligt min läkare låter det konstigt med tanke på att mitt tsh ju inte är så högt ändå och det gör mig orolig för att det skulle kunna vara något annat. 

VORE SÅ TACKSAM FÖR SVAR! KRAMAR 

• starfizz
    Scream2 skrev 2012-02-18 19:03:38 följande:
    Känner du dig svullen i kroppen?
    nej, det kan jag inte direkt säga att jag gör. inte direkt mer än vanligt... mina symptom är mest då tröttheten, att jag blir andfådd av minsta lilla, fryser (speciellt på morgonen), det känns som man hela tiden har influensa i kroppen typ och så då det här med att det går trögare att andas. jag måste nästan öppna hela munnen för att känna att luften kommer in som vanligt.
  • starfizz

det känns så konstigt. har ju känt mig trött under hösten men sen i slutet av december kändes det plötsligt "PANG" och sedan dess har jag känt mig sjuk. skulle aldrig orka träna. har tänkt åka till indien i veckan så får se hur det går, egentligen 2 månader... får se hur länge jag blir kvar.
    MEN ÄR DET NÅGON SOM KÄNT DETTA MED ANDNINGEN?
    KAN DET HA NÅGOT MED MINA BINJURAR ATT GÖRA? 

Svar på tråden Hypotyreos tråden!