Hypotyreos tråden!
Hej!
Jag behöver hjälp. Jag bor i Sthlm och behöver tips om en läkare som är villig att utreda. Jag har gått hos flera läkare och tagit tester för sköldkörteln men alla läkare anser att jag ligger bra till i värden och sen får jag ingen mer hjälp för ngt annat heller trots att jag mår skit. De ger liksom upp. Jag har även KRÄVT att få provmedicineras med levaxin men det går de inte med på. Jag har t o m hamnat i bråk med min husläkare då jag tyckte att han bara borde göra det... Men då blev jag utkastad.
Jag har även testats för b-vitaminer, undrar om de inte tog för d-vitamin oxå... (Om man nu kan det, jag kan minnas fel.)
Jag hade senaste gången 2,7 i tsh och låg på 9 på ft4. TSH är inte jättehögt och det är jag medveten om men samtidigt ligger det ju över gränsen på 2,5, däremot verkar ju ft4 ligga rätt lågt.
Jag ska tillägga att jag nu faktiskt HAR levaxin men jag får bara äta det i ett år! Jag fick det av min fertilitetsläkare, då jag haft fyra missfall. Jag har ungefär miljoner andra symptom, extremt trött, tappar mkt hår, har ett rejält högt ljut i öronen, problem med ögonen, har gått upp typ 10 kg på ett år... Och jag rör på mig mer än vanliga människor för att inte gå upp snabbare i vikt. Jag tränar trots att jag inte orkar, jag mår jättedåligt när jag tränar men psyket tar mer stryk om jag avstår. Sidospår, levaxinet kommer försvinna om nästan ett år då min fert.läkare inte tror mina värden är problemet heller, men han lät mig typ hållas men jag kommer inte få mer efter denna omgång... Går hos fertilitetsläkare nu pga mina missfall. Denna läkare har heller inte kollat mina värden nu efteråt så jag vet inte alls hur jag ligger till i dagsläget. Jag bara äter levaxinet och är glad att jag nu känner mig lite piggare... Men många symptom finns kvar, så jag har nog inte rätt dos heller.
Så jag behöver verkligen hjälp! Jag vill träffa en läkare som lyssnar på mig och iaf vidareutreder mig! Jag har skrivit egenremisser till endokrinologen på både Huddinge och KS i Solna, fick tillbaka från förstnämnda i förrgår där de oxå ansåg att mina värden är bra och önskade mig lycka till.
Praktiskt taget alla i min familj har konstaterad hypotyreos. Och jag anser att mina värden är tillräckligt dåliga för att verkligen på riktigt köra en seriös behandling med Levaxin och se hur det funkar.
Så om ngn känner till en läkare som faktiskt bryr sig om sina patienter, tipsa gärna! Jag är villig att åka en bit oxå!