• Jisa

Hypotyreos tråden!

Den värken får jag oftast när jag har underfunktion. Och när jag då doshöjer kommer ledvärken. Bh är omöjligt dagar jag har "ont i skinnet".

Ingen har hitills förstått vad jag menar när jag förklarar att jag har ont i hela kroppen på ett ganska ytligt sätt. Men nu vet jag att jag inte är ensam iaf :)

Sen vet jag inte om det har ett samband med min aköldkörtel. Jag har bara antagit det eftersom det var den värken som gjorde att jag sökte läkarvård för 10år sen, och då diagnostiserades med Hypotyreos. Sen dess har jag aldrig mått riktigt bra tyvärr..

• Jisa

Hallon: först, grattis till att du får komma till bo! Hurra!

Sen ang det där men ont i skinnet, precis så har jag också! Trodde att jag var ensam. Ingen fattar vad jag menar när jag försöker förklara på vilket sätt det gör ont.

• Jisa

Mammatilletttroll: jag får mest ont vid alkoholintag. Kan även bli lite småön av dålig kost och stress.

• Jisa

Huggis mamma: helt normalt. Vissa känner av och mår väldigt dåligt av doshöjningar, jag är också en av dem.

Jag brukar dela tabletten i början för att slippa må så dåligt. Vet inte om man egentligen ska göra det, men det är det enda sättet för mig. Jag för sån våldsam hjärtklappning, skakningar och huvudvärk annars. Det kommer gå över.

• Jisa

Hallonet: jag har jättemycket problem med örontjut. Fast jag kallar det huvudtjut för det sitter typ mitt i skallen. Sjukt jobbigt.

Jag har haft det sen jag blev sjuk för 12 år sen. Men vet att det försvunnit för många.

• Jisa

Nu har jag haft det där i ca 12 år så jag har ju vant mig. Men vissa kvällar har jag svårt att sova pga oljudet. Men hjärnan har lärt sig att koppla bort det ibland, vilket är otroligt skönt. När mitt tsh sköt i höjden fick jag nästan som ljudhallucinationer, riktigt läskigt.

Ingen läkare har fattat när jag förklarat hur jag upplever ljudet. De menar att det måste komma från ett öra, typ tinnitus. Men det är verkligen mitt i skallen. Skitjobbigt.

Jag har liksom inga råd att ge, men om det sitter i för dig så kan jag trösta dig med att du kommer lära dig att koppla bort det. För de flesta verkar det dock försvinna så jag håller tummarna för dig.

• Jisa

Let it rain: Japp, jag var underviktig när jag fick diagnosen. Det var en av anledningarna till att läkarna tog sån tid på sig innan de tog rätt prov. Mådde dåligt i flera år innan jag fick min diagnos

• Jisa

Jag fick min diagnos för 10år sen. Idag är jag normalviktig men det beror snarare på att jag aldrig gått ner graviditetskilona. Vet inte varför jag var underviktig, hade en otrolig förbränning trots trög sköldkörtel. Konstigt. Skulle gärna ha tillbaka den förbränningen nu:)

• Jisa

Töse: jag har haft ett Tsh på 280. Det var två år sen och jag har fortfarande inte repat mig. Men det är samma för mig, läkarna vill bara skriva ut antidepp och skicka mig till psykolog. Fantastisk vård vi har i Sverige.

Byt läkare till att börja med. Den enda vettiga som jag har träffat var en överläkare i neurologi, resten har varit helt oförstående inför mina problem.

Hoppas att du blir bättre snart!

• Jisa

Töse: kom på en till grej. Dina frånvaroattacker, hur yttrar de sig? Blir du allmänt väck i huvudet och har svårt att hänga med typ?

Svar på tråden Hypotyreos tråden!